avp Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Hei! Jeg trenger hjelp med denne oppgaven... Gitt likninga L'=(0.619/e^(0.22t))L, L(10) = 72 Finn L(t) Jeg tror at dette er en seperabel difflikning, og separer den slik: Dette stemmer ikke overens med fasiten som skal være L(t)=98 * 0.060.8t Jeg skjønner at jeg senere må legge inn initialbetingelsene for å få verdien til C, men likningen jeg kom fram til er ikke overhodet lik fasiten sin.... Håper på at det finnes hjelp! Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Du har ikke separert den riktig, du har fortsatt både t og L på venstre side når du integrerer. Lenke til kommentar
avp Skrevet 2. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2014 Du har ikke separert den riktig, du har fortsatt både t og L på venstre side når du integrerer. ok, da har jeg separert det på en annen måte. Men jeg sliter med det ene integralet............ Jeg trodde integralet av det leddet bare var 1/-0.22*e^-0.22 ????? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå