Gå til innhold

[Løst] feil med mitt xfx 7850 gpu?

Anbefalte innlegg

Hei

Plutselig ble skjermen min helt grå og jeg kunne derfor ikke se noe på skjermen min. Restartet da min pc for å se om det ble bedre, pc startet med skjermen( Benq 2450HT) min slo seg ikke på. Dette prøvde jeg flere ganger, med samme resultat. Skjermewn slo seg ikke på. Antok derfor det var feil på skjermen. Men etter en liten uke fikk jeg samme problem på min reserve skjerm.

Kortet er kjøpt i 2012, driver er 14.4. Har hatt blåskjerm flere ganger de siste månedene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Corsair RM 650 er dessverre kjent for å ikke være av den aller beste PSU'en , fint om du kan gi en detaljert liste om alle komponentene i pcen din ( Hovedkort, harddisker , minne , cpu , lydkort osv ) så skal jeg se om jeg kan hjelpe deg videre i kveld.

Uansett så bør du nå laste inn et program som kan overvåke spenningene dine på hovedkortet og se om disse varierer , OCCT Perestroika kan jo også lastes ned og du kan eventuelt overvåke spenningene der når du kjører programmet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Utifra hva du har av komponenter så skal ikke pcen kreve alt for mye av PSU'en , jeg hadde uansett sørget for å starte med å laste ned :

Memtest86 : Programmet bør legges inn på en bootbar usb enhet (eller dvd drev) og du må sørge for å sette bios til å starte opp via usb / dvd. Du ønsker null feil her.

Gir memtest86 deg ingen feil er det på tide å kjøre programmer som kan hjelpe deg å feilsøke videre i Windows , start med å sjekke temperatur på cpu og så lenge denne er normal kan du kjøre som sagt ovenfor OCCT Perestroika og se om det går fint med en belastningstest på cpu.

Etter dette kan man så kjøre den såkalte PSU testen som belaster både cpu, skjermkort og andre komponenter maksimalt (noe din corsair bør tåle) , henger pcen seg der kan det være psu'en som feiler.

Det er også greit å sjekke loggene til Windows som kan gi en indikasjon på hva som er galt med systemet ditt , mange som får panikk når de leser disse, men kan være lurt å sette seg litt inn først ( http://www.howtogeek.com/123646/htg-explains-what-the-windows-event-viewer-is-and-how-you-can-use-it/ ).

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...