Tollari Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 http://www.dagbladet.no/2014/05/02/nyheter/utenriks/innenriks/gran_canaria/tenerife/33050759/ Håper spanske myndigheter stiller samme betingelsene til dem som vi gjør mot romfolka. La spansk politi jakte dem vekk fra strender og andre offentlige plasser. Rett skal tross alt være rett. 3 Lenke til kommentar
GtHoo Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 (endret) Syns dette er en grei forskjell. Romfolket (som jeg har sett. Ikke hørt om) spiller irriterende refreng om og om igjen på et instrument de ikke kan. Eller så tigger de penger med "det er syn på meg" spillet. Når disse nordmennene faktisk gjør en jobb så syns jeg det blir en stor forskjell. "Selv om nordmenn lever hjemløse både på Gran Canaria og Tenerife, er det ikke vanlig at de tigger i gatene, ifølge Sjømannskirkens menn. - De finner andre måter å finansiere rusen på. Noen tar oppdrag for reiseklubber og time share. Noen lokkes med å få bo første måned gratis i et internasjonalt rottereir av en leilighet hvor de jobber med telefonsalg rettet mot nordmenn i Norge. Fra andre måned må de betale for seg, forteller Peder Nedrelid." Endret 2. mai 2014 av GtHoo Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 2. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2014 Syns dette er en grei forskjell. Romfolket (som jeg har sett. Ikke hørt om) spiller irriterende refreng om og om igjen på et instrument de ikke kan. Eller så tigger de penger med "det er syn på meg" spillet. Når disse nordmennene faktisk gjør en jobb så syns jeg det blir en stor forskjell. "Selv om nordmenn lever hjemløse både på Gran Canaria og Tenerife, er det ikke vanlig at de tigger i gatene, ifølge Sjømannskirkens menn. - De finner andre måter å finansiere rusen på. Noen tar oppdrag for reiseklubber og time share. Noen lokkes med å få bo første måned gratis i et internasjonalt rottereir av en leilighet hvor de jobber med telefonsalg rettet mot nordmenn i Norge. Fra andre måned må de betale for seg, forteller Peder Nedrelid." Misbruk og besittelse av narkotiske stoffer er like mye forbudt i Spania som det er i Norge. Da er de per definisjon kriminelle utlendinger der. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Moderatormelding Jeg fjernet ett innlegg som inneholdt unødvendig persondiskusjon. Ta sak og ikke personen. Kommentering av moderering tas på PM. Lenke til kommentar
GtHoo Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Så du mener de skal bli jaget bort fra offentlige plasser og strender fordi de røyker? Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Jeg tror alle som faktisk leser artikkelen vil finne at trådtittelen i beste fall fremstår som ekstremt lite gjennomtenkt. Å utdype videre tror jeg er unødvendig. 1 Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Virker som at disse jobber da, i det minste. Romfolk jobber ikke. 3 Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 3. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2014 Så du mener de skal bli jaget bort fra offentlige plasser og strender fordi de røyker? Samme det vel? Kriminelle utenlandske tiggere er kriminelle utenlandske tiggere. Hvorfor skal en kriminell norsk tigger i Gran Canaria bli bedre behandlet enn en kriminell romtigger i Norge? Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 3. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2014 Virker som at disse jobber da, i det minste. Romfolk jobber ikke. Det hjelper ikke om det ikke er nok for å klare seg selv. Eller gjelder dette kun så lenge ikke nordmenn blir rammet av det selv? Lenke til kommentar
Fasces Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Spanske myndigheter bør ha sin fulle rett til å sende løsdriverpakket hjem til nasjonen der de har sitt statsborgerskap. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Spanske myndigheter bør ha sin fulle rett til å sende løsdriverpakket hjem til nasjonen der de har sitt statsborgerskap.S Selvfølgelig. Vi har ingen rett til å dra og oppholde oss i Spania, på samme måte som ingen har rett til å komme til Norge og oppholde seg her. Spesielt ikke snyltere. Lenke til kommentar
Fasces Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Eksakt. Selvstendige land bør ha mye større mulighet til å forvalte egne grenser. Dersom Spanske myndigheter bestemmer seg for å sende disse norske statsborgerene hjem med et innreiseforbud har de min fulle støtte og sympati. Kanariøyene er kanskje et ekkelt turisthull, men landet ellers er flott, og de har en rett til å ivareta orden og sin egen kultur. Akkurat som alle andre land. Jeg drømmer om en verden dere flere insisterer på denne retten, og benytter seg av den. Turisme er en flott ting. Det er slik man skal oppleve andre land og kulturer. Men det følger et ansvar når man er turist. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Så du mener de skal bli jaget bort fra offentlige plasser og strender fordi de røyker? Samme det vel? Kriminelle utenlandske tiggere er kriminelle utenlandske tiggere. Hvorfor skal en kriminell norsk tigger i Gran Canaria bli bedre behandlet enn en kriminell romtigger i Norge? Om nordmenn driver kriminalitet i Spania er det da helt greit om spanjolene sender de kriminelle hjem til Norge. Det ser jeg ikke helt problemet med. Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Virker som at disse jobber da, i det minste. Romfolk jobber ikke. Det hjelper ikke om det ikke er nok for å klare seg selv. Eller gjelder dette kun så lenge ikke nordmenn blir rammet av det selv? Hæ? Lenke til kommentar
endretbrukernavn Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Samme det vel? Kriminelle utenlandske tiggere er kriminelle utenlandske tiggere. Hvorfor skal en kriminell norsk tigger i Gran Canaria bli bedre behandlet enn en kriminell romtigger i Norge? Nordmenn bryter ikke loven, Spania har nemlig avkriminalisert narkotika og tigging er et lokalt annligende og derfor fullt lovlig i mange spanske kommuner. De behandles derfor akkurat som andre som følger spanske lover Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Jeg vil ikke tro Nordmenn som lever et litt frikete liv der driter i hagene til folk. Eller løper rundt møkkete og griser rundt seg med mat, avføring, urin osv. Så det er stor forskjell på romfolket og Norske som lever livets glade dager der nede. 1 Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 4. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2014 Jeg vil ikke tro Nordmenn som lever et litt frikete liv der driter i hagene til folk. Eller løper rundt møkkete og griser rundt seg med mat, avføring, urin osv. Så det er stor forskjell på romfolket og Norske som lever livets glade dager der nede. Men derimot driter de i strendene? Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Jeg vil ikke tro Nordmenn som lever et litt frikete liv der driter i hagene til folk. Eller løper rundt møkkete og griser rundt seg med mat, avføring, urin osv. Så det er stor forskjell på romfolket og Norske som lever livets glade dager der nede. Men derimot driter de i strendene? Gjør de? Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Ja Tollari, dersom spanske myndigheter vil sende hjem nordmenn som bryter loven så er det helt greit, på samme måte som det er greit at norske myndigheter sender hjem andre lands borgere som bryter loven her. Syns du dette er urimelig? Lenke til kommentar
GtHoo Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Jeg vil ikke tro Nordmenn som lever et litt frikete liv der driter i hagene til folk. Eller løper rundt møkkete og griser rundt seg med mat, avføring, urin osv. Så det er stor forskjell på romfolket og Norske som lever livets glade dager der nede. Men derimot driter de i strendene? Dette så ikke jeg i artikkelen. Kilder? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå