Gå til innhold

Nordmenn = Sydens romfolk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns dette er en grei forskjell. Romfolket (som jeg har sett. Ikke hørt om) spiller irriterende refreng om og om igjen på et instrument de ikke kan. Eller så tigger de penger med "det er syn på meg" spillet. Når disse nordmennene faktisk gjør en jobb så syns jeg det blir en stor forskjell.

"Selv om nordmenn lever hjemløse både på Gran Canaria og Tenerife, er det ikke vanlig at de tigger i gatene, ifølge Sjømannskirkens menn.

- De finner andre måter å finansiere rusen på. Noen tar oppdrag for reiseklubber og time share. Noen lokkes med å få bo første måned gratis i et internasjonalt rottereir av en leilighet hvor de jobber med telefonsalg rettet mot nordmenn i Norge. Fra andre måned må de betale for seg, forteller Peder Nedrelid."

Endret av GtHoo
Lenke til kommentar

Syns dette er en grei forskjell. Romfolket (som jeg har sett. Ikke hørt om) spiller irriterende refreng om og om igjen på et instrument de ikke kan. Eller så tigger de penger med "det er syn på meg" spillet. Når disse nordmennene faktisk gjør en jobb så syns jeg det blir en stor forskjell.

"Selv om nordmenn lever hjemløse både på Gran Canaria og Tenerife, er det ikke vanlig at de tigger i gatene, ifølge Sjømannskirkens menn.

- De finner andre måter å finansiere rusen på. Noen tar oppdrag for reiseklubber og time share. Noen lokkes med å få bo første måned gratis i et internasjonalt rottereir av en leilighet hvor de jobber med telefonsalg rettet mot nordmenn i Norge. Fra andre måned må de betale for seg, forteller Peder Nedrelid."

Misbruk og besittelse av narkotiske stoffer er like mye forbudt i Spania som det er i Norge. Da er de per definisjon kriminelle utlendinger der.

Lenke til kommentar

Så du mener de skal bli jaget bort fra offentlige plasser og strender fordi de røyker?

Samme det vel? Kriminelle utenlandske tiggere er kriminelle utenlandske tiggere. Hvorfor skal en kriminell norsk tigger i Gran Canaria bli bedre behandlet enn en kriminell romtigger i Norge?

Lenke til kommentar

Spanske myndigheter bør ha sin fulle rett til å sende løsdriverpakket hjem til nasjonen der de har sitt statsborgerskap.S

Selvfølgelig. Vi har ingen rett til å dra og oppholde oss i Spania, på samme måte som ingen har rett til å komme til Norge og oppholde seg her. Spesielt ikke snyltere.

Lenke til kommentar

Eksakt. Selvstendige land bør ha mye større mulighet til å forvalte egne grenser. Dersom Spanske myndigheter bestemmer seg for å sende disse norske statsborgerene hjem med et innreiseforbud har de min fulle støtte og sympati. Kanariøyene er kanskje et ekkelt turisthull, men landet ellers er flott, og de har en rett til å ivareta orden og sin egen kultur. Akkurat som alle andre land. Jeg drømmer om en verden dere flere insisterer på denne retten, og benytter seg av den. Turisme er en flott ting. Det er slik man skal oppleve andre land og kulturer. Men det følger et ansvar når man er turist.

Lenke til kommentar

Så du mener de skal bli jaget bort fra offentlige plasser og strender fordi de røyker?

Samme det vel? Kriminelle utenlandske tiggere er kriminelle utenlandske tiggere. Hvorfor skal en kriminell norsk tigger i Gran Canaria bli bedre behandlet enn en kriminell romtigger i Norge?

Om nordmenn driver kriminalitet i Spania er det da helt greit om spanjolene sender de kriminelle hjem til Norge. Det ser jeg ikke helt problemet med.

Lenke til kommentar

Nordmenn bryter ikke loven, Spania har nemlig avkriminalisert narkotika og tigging er et lokalt annligende og derfor fullt lovlig i mange spanske kommuner. De behandles derfor akkurat som andre som følger spanske lover

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke tro Nordmenn som lever et litt frikete liv der driter i hagene til folk. Eller løper rundt møkkete og griser rundt seg med mat, avføring, urin osv. Så det er stor forskjell på romfolket og Norske som lever livets glade dager der nede.

Men derimot driter de i strendene?

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke tro Nordmenn som lever et litt frikete liv der driter i hagene til folk. Eller løper rundt møkkete og griser rundt seg med mat, avføring, urin osv. Så det er stor forskjell på romfolket og Norske som lever livets glade dager der nede.

Gjør de?

Lenke til kommentar

Ja Tollari, dersom spanske myndigheter vil sende hjem nordmenn som bryter loven så er det helt greit, på samme måte som det er greit at norske myndigheter sender hjem andre lands borgere som bryter loven her. Syns du dette er urimelig?

Lenke til kommentar

Dette så ikke jeg i artikkelen. Kilder?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...