hyp3z Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Har en gammel Mitsubitshi Lancer '96 modell. I går hørte jeg en lyd jeg ikke har hørt før under vanlig kjøring. Den hørtes ut litt som hylelyden som kommer mens man rygger. Ikke like høy riktignok. I dag var bilen helt død, dvs. flatt batteri. Prøvde så med "hjertestarter"/ batterihjelp, og får da kun en klikkelyd når jeg vrir om tenningen. Klikkelyden er sammenhengende så lenge jeg vrir om. Her er et lydopptak. Har ikke prøvd med startkabler via en annen bil. Kan det være dynamo som er defekt? Noe jeg kan sjekke selv eller er det bare å komme seg på verksted/bilopphøgger? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Det kan være startmotoren som har tatt kvelden. Lenke til kommentar
Kris_910 Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Dynamo lader bare opp batteriet. Bilen vil fortsatt starte med starthjelp, trille i gang eller startkabler fra annen bil. Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 3. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2014 Skal prøve med startkabler idag. Regner med det hjelper - helt til den lades ut igjen. Lyden jeg hørte dagen før bilen ikke ville starte minnet veldig mye om denne: Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 7. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2014 En liten oppdatering. Hadde bilen hos et lokalt verksted som identifiserte en løs/defekt batteripol som roten til problemet. Batteri og dynamo ble målt OK. Satser på den holder litt til da .... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå