Gå til innhold

[Løst] Installerte XP på nytt, lyden borte


Anbefalte innlegg

Har en eldre laptop som jeg har ryddet opp i. Deretter avinstallerte jeg XP og installerte XP på nytt.

 

Dette fungerte greit. Denne maskinen er kun en reservemaskin som skal brukes til litt surfing og brevskriving.

 

Men det er en ting jeg ikke har fått ordnet opp i - lyden er borte. Det er ikke noe lyd i øretelefoner eller i høytalerne i laptopen.

 

Volumkontrollen som jeg tidligere hadde nederst til høyre er ikke der nå.

 

Noen som har et forslag til hva som kan gjøres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en eldre laptop som jeg har ryddet opp i. Deretter avinstallerte jeg XP og installerte XP på nytt.

 

Dette fungerte greit. Denne maskinen er kun en reservemaskin som skal brukes til litt surfing og brevskriving.

 

Men det er en ting jeg ikke har fått ordnet opp i - lyden er borte. Det er ikke noe lyd i øretelefoner eller i høytalerne i laptopen.

 

Volumkontrollen som jeg tidligere hadde nederst til høyre er ikke der nå.

 

Noen som har et forslag til hva som kan gjøres.

Installer lyd driveren :-) Finn ut hvilken pc du har og gå på produsenten sin nettside å finn driver :-)

Lenke til kommentar

Hei. Hvilke spesifikasjoner er det på PC`en? Windows XP er ikke noe du bør installere nå. Hadde nesten vært bedre og installere f. eks Windows 8.1 på den (Hvis den takler det så klart) eller eventuelt bare kasta den. Hvis du kan litt Linux så kunne du alltids brukt det istede. Faktisk får du opp melding skjermen på Windows XP maskiner der det står noe med at Windows XP har slutta supporten sin eller noe i den duren.

Lenke til kommentar

Så lenge man ikke skal bruke maskinen til sensitiv informasjon er det ingen problem å bruke XP.

 

Som Dapp47 skriver: XP er ikke som f.eks Win7 ang drivere. Du må manuelt installere drivere på XP. Dette seg være lydkort, nettverkskort, chipset osv osv. Du kan sjekke i Enhetsbehandlig etter drivere som mangler. Dette vises som gule ikoner med et utropstegn i.

 

 

driver-error-windows-vista-xp-device%20m

 

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...