Tvillingsjel Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Kommunikasjon er viktig. Eventuelt kan dere gå til familievernkontoret og få hjelp der, få noen til å prate med. De har psykologer. De er tilgjengelige. Lykke til, slitsomt å ha det slik som du beskriver. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Et trist faktum er at folk generelt sett ikke forandrer seg stort ovenfor værandre. Det er selvfølgelig unntak og graderinger, men det skal mye til for at hun vil forandre sin væremåte ovenfor deg radikalt. 1 Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 (endret) Si til henne at det finnes mange menn som slår når de blir sinte.Det er ikke greit.Da er det heller ikke greit at hun slår når hun blir sint.Hun får ikke slakkere tøyler på slike ting bare fordi hun er jente... Forstår hun ikke dette finnes det andre damer der ute som ikke slår og klorer når de blir sinte. Endret 2. mai 2014 av medlem-124997 2 Lenke til kommentar
Forumtroll1 Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 (endret) Hei. Har vært sammen med dama i flere år. Hun har sine godt og dårlige dager. Problemet er at når hun blir skikkelig sint, f.eks om vi krangler og jeg fyrer henne litt ekstra, så blir hun helt hysterisk og klorer og slår. Jeg prøver å si at hun ikke kan gjøre det, men hun sier bare at når jeg fyrer henne så slår hun. Dette er verken lov eller normalt, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Hilsen frustert mann, 23 Anonymous poster hash: 1509a...a70 Anonymous poster hash: 1509a...a70 Når hun begynner å slå neste gang så tar du bare og overmanner henne og holder henne fast, og så spør du helt rolig hvordan du tror det er for kvinner å ha en voldelig ektemann. Videre forklarer du at det er helt uakseptabelt motsatt vei også, og så lar du henne gå og venter på respons. Kanskje skjønner hun da poenget, men det som ofte er problematisk med kvinner er at de ikke er særlig mottakelige for logikk. Å ha samtaler med dem er som regel hyggelig, men de kan fortsatt være ubrukelige som diskusjonspartnere. Endret 2. mai 2014 av Forumtroll1 2 Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Jeg vet at det finnes mange fisker i havet, men jeg vil så inderlig at denne fisken skal fungere... Anonymous poster hash: 1509a...a70 Anonymous poster hash: 1509a...a70 For å fortsette metaforen - du kan ikke få en fisk til å fungere hvis den ikke vil det selv, og siden du nevner at du får skylda for "alt" så er det heller tvilsomt at hun er villig til å akseptere at det er et problem at hun er voldelig. Dessuten, i fare for å være vanskelig, hvorfor er det så viktig for deg at denne "fisken" skal fungere? Er det viktigere enn din egen sikkerhet? Er hun så viktig for deg at du er villig til å risikere å gå rundt og være redd for å åpne kjeften, siden du aldri vet når hun kan eksplodere neste gang? Er hun verdt selvtilliten din? Den psykiske velværen din? Hva du velger er opp til deg, men det kan kanskje være lurt å kjenne etter hva man virkelig føler istedenfor å gå for ting som dukker opp av gammel vane ... Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Jeg foreslår som mange andre her at dere tar dette veldig seriøst.Jeg avskyr sinne intenst, og fysisk vold som følge av sinne er noe det verste jeg vet. Jeg kan ikke stille meg bak noe annet en et ultimatum, at det må bli slutt på ukontrollerte raseriutbrudd, og all fysisk vold må stoppes. Noen blir sinte, sånn er det tydeligvis bare. Man kan likevel kreve at de er sinte for seg selv. Profesjonell terapi er nok den beste håndteringen på denne situasjonen. TS, du skriver at du vil at denne fisken skal funke, og du er 23 år. Det er naturlig å tro at du kanskje vurderer å få barn med denne kvinnen. Ville du virkelig la noen som ikke kan håndtere sitt eget sinne, og som slår, ta vare på dine barn? Vil du være sammen med noen som ikke vil ta hånd om sine egne problemer, når deres kjæreste ber om det? Vi er like gamle TS, og jeg vet at jeg ikke ville godtatt noe av det. Jeg vet med meg selv, at jeg er fryktelig kravstor, og jeg holder alle rundt meg, som jeg bryr meg om, til svært høye standarder. Så jeg er nok ikke helt som andre på disse punktene. Da jeg møtte min kjæreste, hadde hun akkurat sluttet å røyke, og hadde gått over til snus. Hun trente aldri, og spiste veldig "norsk". Hun var i tilegg helt uten ambisjoner og planer(flaks at hun er pen :-S). Nå nærmer det seg ett år siden vi ble sammen, og på den tiden har hun sluttet å snuse, spiser sunnere, er mer fysisk aktiv, jobber, og har en realistisk fremtidsplan, og har gjort det som må til for å komme dit. Hun gjør det fordi hun vil, men også fordi vi begge gjør så godt vi kan for å være best mulig for hverandre. Vi har våre egne mål og ønsker, men vi har også felles mål og ønsker for fremtiden, vi har en ettårsplan, og en treårsplan. Planlegging og kommunikasjon har vært viktig for oss, kanskje det kan være noe for dere også? Lenke til kommentar
Harbinger Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Mange gode svar her. Jeg kunne aldri brukt vold tilbake, og om jeg må ty til noe fysisk er det å holde henne fast eller dytte henne bort (ikke sånn at hun faller eller skader seg). Jeg prøver å si at hun må roe ned seg og at hun er helt rabiat, men der og da hjelper det ikke. Jeg vet at jeg ikke må fyre henne, men av og til skal det utrolig lite til før det smeller. Vi har hatt en del problemer tidligere, men en del krangling og lite sex, og begge to kunne nok behandlet hverandre bedre, men akkurat vold syns jeg er helt uakseptabelt og fører ikke til noe godt. Å snakke om det er nok det beste, men det ender stort sett med at absolutt all skyld går over på meg, og at hun ikke skjerper seg før jeg gjør det. Jeg vet at det finnes mange fisker i havet, men jeg vil så inderlig at denne fisken skal fungere... Anonymous poster hash: 1509a...a70 Anonymous poster hash: 1509a...a70 Håper det ordener seg når dere tar en prat. Lenke til kommentar
SilvioBerlusconi Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Kvinner som tyr til vold? Nei, takk. Ønsk henne lykke til videre, ta deg en bytur med gutta, pul noen damer, la henne komme krypende tilbake, be henne reise og ryke, inngå et forhold med en annen dame og lev lykkelig. For å sette prikken over i-en, kan du jo også slenge inn en liten politianmeldelse i samme slengen, eventuelt anbefale henne en psykolog. Riktignok hver sin smak, men jeg ville nok uten tvil ha foretrukket denne varianten. I mine øyne er ikke vold i hjemmet akseptabelt, under noen omstendigheter. 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Bare jeg som reagerer på at han med vilje fyrer henne opp for at han selv skal bli offer for noe han kunne unngått ? Ja, for folk flest er det et klart skille mellom ord og fysisk vold. I dette tilfellet vet han om konsekvensen uten at han tar ansvar for det. Er ikke det å be om det selv ? Hadde situasjonen vært omvendt, og mannen hadde brukt vold mot kvinnen, ville du blitt lynsjet for å tenke det høyt. Du er klar over det? Ville du sagt det samme? Trådstarter, dette er ikke din feil og ingenting du skal behøve å leve med. For råd, kan du for eksempel ringe krisetelefon for menn utsatt for vold i nære relasjoner: 913 55 524. Jo før du tar tak i problemet, dess bedre. Men hvis dere ikke har barn eller store økonomiske forpliktelser sammen, er det antakelig best å la denne fisken gå. Det finnes utvilsomt bedre alternativer der ute. 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Hadde situasjonen vært omvendt, og mannen hadde brukt vold mot kvinnen, ville du blitt lynsjet for å tenke det høyt. Du er klar over det? Ville du sagt det samme? Under de samme isolerte forutsetningene, ja. Konsensusen ser fremdeles ut til å være at når en kvinne er voldelig mot en mann er det fortjent. Psykologien har avdekket at utviklingen viser en klar tendens til voldsutvikling hos kvnner som er økende. Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Nå vet jeg ikke om du opplever slåingen SÅ smertefull at du behøver ringe krisetlf eller om det bare er litt irriterende at hun oppfører seg som en dritunge, men uansett er dette noe du må snakke med dama om. Og endrer det seg ikke så er det kanskje best å si bye bye. Dere kommer ikke igjennom livet sammen uten å krangle innimellom. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Nå vet jeg ikke om du opplever slåingen SÅ smertefull at du behøver ringe krisetlf eller om det bare er litt irriterende at hun oppfører seg som en dritunge, men uansett er dette noe du må snakke med dama om. Og endrer det seg ikke så er det kanskje best å si bye bye. Dere kommer ikke igjennom livet sammen uten å krangle innimellom. Bedre og ringe før man får en bedre ide og denger dama nord og ned, eller dama finner ut at hun burde ta opp kjøkkenkniven og bestemmer seg for å gjøre litt ordentlig skade. Det beste man kan gjøre er å anmelde forholdet, sørge for at fisken holder seg vekk fra dammen. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2014 TS her. Nå tror jeg mange her har fått et inntrykk av at jeg lever i et voldelig forhold der jeg er redd for samboeren min, men det er ikke tilfellet, og det at jeg bør ringe krisetelefon syns jeg var å dra det litt langt.Hun har aldri gitt meg et blåmerke noe sted på kroppen, og hun slår aldri i ansikten, bare mot hendene. Problemet er at jeg syns det er trist og flaut at hun får slike annfall når hun blir skikkelig sint, for så å forsvare det etterpå ved at hun gjør det når hun er sint og jeg fyrer henne.. De siste dagene har hun dog sagt unskyld og at hun må finne ut hva hun skal gjøre for å unngå det neste gang hun blir sint. Anonymous poster hash: 1509a...a70 Anonymous poster hash: 1509a...a70 Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Akkurat det du sa her nå: si det til henne. Skulle fått rimelig heftig bank fra typen min før jeg ringte krisetlf tror jeg. Men hver sin smak. Lenke til kommentar
SilvioBerlusconi Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 TS her. Nå tror jeg mange her har fått et inntrykk av at jeg lever i et voldelig forhold der jeg er redd for samboeren min, men det er ikke tilfellet, og det at jeg bør ringe krisetelefon syns jeg var å dra det litt langt.Hun har aldri gitt meg et blåmerke noe sted på kroppen, og hun slår aldri i ansikten, bare mot hendene. Problemet er at jeg syns det er trist og flaut at hun får slike annfall når hun blir skikkelig sint, for så å forsvare det etterpå ved at hun gjør det når hun er sint og jeg fyrer henne.. De siste dagene har hun dog sagt unskyld og at hun må finne ut hva hun skal gjøre for å unngå det neste gang hun blir sint. Anonymous poster hash: 1509a...a70 Anonymous poster hash: 1509a...a70 That bitch. Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 TS her. Nå tror jeg mange her har fått et inntrykk av at jeg lever i et voldelig forhold der jeg er redd for samboeren min, men det er ikke tilfellet, og det at jeg bør ringe krisetelefon syns jeg var å dra det litt langt.Hun har aldri gitt meg et blåmerke noe sted på kroppen, og hun slår aldri i ansikten, bare mot hendene. Problemet er at jeg syns det er trist og flaut at hun får slike annfall når hun blir skikkelig sint, for så å forsvare det etterpå ved at hun gjør det når hun er sint og jeg fyrer henne.. De siste dagene har hun dog sagt unskyld og at hun må finne ut hva hun skal gjøre for å unngå det neste gang hun blir sint. Anonymous poster hash: 1509a...a70 Anonymous poster hash: 1509a...a70 Uavhengig om du blir redd eller ikke, så er det et skikkelig usunt forhold når hun får ut sinnet sitt på den måten. Det betyr jo at du hele tiden vil gå rundt og bekymre deg for hvordan hun reagerer på ting, som igjen vil føre til at du ikke vil ta opp viktige ting i fremtiden. Det vil jo gå ut over all kommunikasjon! Man kan være så sint man bare vil, det er ikke en unnskyldning for å slå og klore, og ingen fortjener slikt i forhold. Vet jo ikke hvor alvorlig forholdet deres er, og du er jo bare 23, men tenk en hypotetisk fremtid der dere får barn sammen da. Hun vil jo sikkert ha like store sinneproblemer, og hva vil da holde henne tilbake fra å slå barna? Om du vil bli eller gå fra forholdet er jo helt ditt eget valg, men du bør sette krav, det har du rett til. Ser du skriver hun selv vil få slutt på dette, og det er jo enda bra. Det er sinnemestringskurs og terapi som er spesielt rettet mot folk som har problemer med å beherske seg, det burde hun absolutt vurdere, og du burde pushe henne på det. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 I dette tilfellet vet han om konsekvensen uten at han tar ansvar for det. Er ikke det å be om det selv ? Man skal ikke utøve vold selv om folk ber om det selv. Dette er fakta, det var en sak som gikk sånn: Person 1 sa: Skal jeg slå deg eller? Person 2 sa, selvsgt uten å mene det: Ja, bare prøv. Person 1 banket han opp, og ble dømt for vold. 1 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 TS her. Nå tror jeg mange her har fått et inntrykk av at jeg lever i et voldelig forhold der jeg er redd for samboeren min, men det er ikke tilfellet, og det at jeg bør ringe krisetelefon syns jeg var å dra det litt langt.Hun har aldri gitt meg et blåmerke noe sted på kroppen, og hun slår aldri i ansikten, bare mot hendene. Problemet er at jeg syns det er trist og flaut at hun får slike annfall når hun blir skikkelig sint, for så å forsvare det etterpå ved at hun gjør det når hun er sint og jeg fyrer henne.. De siste dagene har hun dog sagt unskyld og at hun må finne ut hva hun skal gjøre for å unngå det neste gang hun blir sint. Anonymous poster hash: 1509a...a70 Anonymous poster hash: 1509a...a70 Du lever definitivt i et voldelig forhold, og om ikke redd er du vertfall bekymret over samboerens handlinger(siden du laget denne tråden). En god øvelse for å finne ut dette er å ta din egen forklaring og bytte om kjønn, høres det galt ut når en mann gjør det mot en kvinne er det galt andre veien også. Du står seff fritt til å gjøre hva du vil videre, og definere hvor alvorlig du synes det er. Bare husk at det er ett voldelig forhold og ved å godta det er du også i større fare for at det skal eskalere, det å ringe krisetelefonen kan være for å få hjelp før det skjer noe. Er for sent å ringe krisetelefonen når du står der med kjøkkenkniven i magen, eller dama ligger bevistløs på gulvet fordi du hadde fått nok og slo tilbake. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Jeg vet at det finnes mange fisker i havet, men jeg vil så inderlig at denne fisken skal fungere...Det du har er én fisk inne i hodet ditt, og én i akvariet. Disse er tydeligvis ikke like, men du tror det er samme fisken. 4 Lenke til kommentar
SilvioBerlusconi Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Greit, folk er ulike, men jeg føler for å si jeg aldri kunne være i et forhold med en som utøver vold. Der går grensen. Jeg må ærlig innrømme at det for meg, er noe uforståelig at en kan leve sammen med et slikt kvinnemenneske. Hun har sikkert mange gode sider ved seg, men når hun klorer og slår, burde hun få det rimelig klart for seg at slikt ikke hører hjemme noen steder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå