sushimannen Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Hei, Jeg har et relativt bra stereoanlegg, slik jeg ser det. Oppsettet består av en Denon PMA2000R stereo-forsterker og et par Dali Evidence 470 høyttalere. Tradisjonelt har jeg hørt på CD-plater vha. en eldre Denon CD/DVD-spiller. P.t. bruker jeg primært spotify som "lydkilde", enten via iPad, laptop eller mobil. Mitt spørsmål er: Hvor mye har jeg å "hente" rent lydmessig på å koble iPad (evt. via airplay) eller andre kilder til en DAC, og videre til forsterker vs. å bruke vanlig minijack-til-rca rett fra ipad/mobil inn i forsterker? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Meg bekjent er det hverken optisk eller coax på iPad så det skal godt gjøres å koble dette til en DAC. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 IPad via Airplay mot DAC fungerer da utmerket. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Med mindre man har en veldig god analog utgang så "trenger" man det, om man har et litt seriøst anlegg og liker å nyte musikken. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Minijack til RCA på forsterkeren er som å bruke kasettspiller når du kan spille fra CD. Skaff deg Sonos Connect eller en DAC ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå