Gå til innhold

Spørreundersøkelse (50 år+)

Anbefalte innlegg

Hei :) jeg går i tiende klasse ved byskogen skole. Jeg har fått i oppgave å ha en spørreundersøkelse for å finne ut hvor mye folk over 50 år bruker på ulike midler. Her er 5 spørsmål, håper på så mange svar som mulig :)

Spm 1. Hvor mye penger blir brukt på godteri, brus eller potetgull i måneden?

Alternativer: A: Under 200,- B: 200-400,- C: Over 400,-

Spm 2. Hvor mye penger blir brukt på klær til deg selv i måneden?

Alternativer: A: Under 400,- B: 400-1000,- C: Over 1000,-

Spm 3. Hvor mye penger bruker du på transport utgifter i måneden? Dvs. bil, bensin, buss osv.

Alternativer: A: Under 300,- B: 300-1500,- C: Over 1500,-

Spm 4. Hvor mye penger bruker du på sport eller hobby i måneden?

Alternativer: A: Under 500,- B: 500-1500,- C: Over 1500,-

Spm 5. Hvor mye penger bruker du på ferie, sydentur eller andre utenlands turer i året?

Alternativer: A: Under 5000,- B: 5000-10000,- C: Over 10000,-

Tusen takk for oppmerksomheten og eventuelt svaret :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå tror jeg det kan være litt vanskelig å finne noe representativ empiri i Økonomi-delen på forumet her siden majoriteten av brukerene på forumet er under 50, myself included.

Men kan fortsatt tale litt for det jeg selv vet.

De fleste i 50-årene i Norge idag har forholdsvis god råd viser en del studier gjort på nasjonalbasis. Vi har god likviditet i denne aldersgruppen og man ser også at reiseaktiviteten er stigende for hvert år, med enkelte unntak. De som er over 50 er det veldig varrierende grad hvorvidt økonomien er god mtp at en del av dem er pensjonister som har forskjellig bakgrunn og derav også ett måndelig innkom.

Men viss jeg skal svare det jeg tror vil være mest hensiktsmessig vil jeg tro de fleste bruker i mellom 2-400 kroner på Goderi, brus og potetgull i månen, dersom det er på snitt. Selv bruker jeg ikke penger på dette.

Jeg bruker godt over 1000,- lappen på klær, men jeg tror de fleste her ligger i snitt rundt 400-1000 kroner.

Dersom jeg eksluderer alt av firmareiser som er dekket på en eller annen måte så tror jeg at jeg har omtrent 1500 kroner i månen i diverse transportkostnader, da primært Diesel og taxi.

Jeg bruker vell ca 1000 kroner på mine hobbyer, da er alkohol eksludert.

En sydentur til under 10.000 med alle bi-kostnader inkludert hadde nok vært vrient for min del. Men tror de fleste ligger rundt dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...