Gå til innhold

Arvet noen fiskestenger, hva er de til?

Anbefalte innlegg

Fikk en ABU Diplomat 662 Zoom 7" 10-30g. Denne har nedsenket snellefeste og en "trigger" på undersiden. Forsøkte sette på en Ambassadeur 7000 som jeg også fikk, men den ser ut til å ligge lavt på stanga. Skal kanskje være sånn?

En annen stang er Kunnan Graphite Composite 536961 9`6" 20-60g. Den har samme grep som den første.

Hva slags fiske og sneller er disse stengene til? Er det noe vits å legge ut på Finn eller er det bare å beholde og bruke?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Fikk en ABU Diplomat 662 Zoom 7" 10-30g. Denne har nedsenket snellefeste og en "trigger" på undersiden. Forsøkte sette på en Ambassadeur 7000 som jeg også fikk, men den ser ut til å ligge lavt på stanga. Skal kanskje være sånn?

En annen stang er Kunnan Graphite Composite 536961 9`6" 20-60g. Den har samme grep som den første.

Hva slags fiske og sneller er disse stengene til? Er det noe vits å legge ut på Finn eller er det bare å beholde og bruke?

Hmm, passet ikke ambassadeuren på den Kunnanstangen heller? For min første innskytelse er at en 7000 er jo en av de absolutt største ambassadeurene og aldri ment å bruke på diplomatstanga. Men den burde være perfekt til Kunnanstanga. Har en lenke til et bilde av det jeg mener er en veldig lik stang som din diplomat, med en 5000-serien snelle på. Det er en mer passende snelle for en Diplomat 662.

http://www.eonet.ne.jp/~kazzbaitkazzbait/diplomat1.jpg

Lenke til kommentar

Kunnan Graphite Composite 536961 9`6" 20-60g.

Dette vil jeg tippe er en laksefiskestang (på spesifikasjonene). Gjedde og annen større fisk går vel også. Ambassadeur 7000 lukter det også laksefiske av.

ABU Diplomat 662 Zoom 7" 10-30g.

Litt vanskeligere; den er relativ kort og designet for litt tyngre sluker så ikke noen typisk ørretstang.

Foreslår båtstang i ferskvann, kan sikkert brukes til markdrag og oter. Hvis vedkommende har brukt denne til laks må det være i smålakseelver isåfall.

kjenner du ikke personen såpass at du vet hvilket fiske vedkommende drev?

Om det er vits i å prøve selge de kommer litt an på hvor dyre de var ved kjøp og hvor gode de er. Kjenner dårlig til disse stengene. Ambassadeur-snella kjenner jeg jo og er et velrennomert merke. Det er flere utgaver av 7000 og rimeligste ligger på 1000-lappen idag.

Endret av GEIRHH
Lenke til kommentar

Kennte karen godt. Har fisket mye med han da jeg var liten og han da i slutten av 50årene. Vi fisket harr og ørret og da stort sett med oter. Vi pleide å ta noen kast med Abumatic 40 og 60 (som jeg forsåvidt har) før han som regel ble for gira og dro fram fjøla. Tror det var 30tallets harde kår som lå i bakhodet så det var nok mer matauk enn morro som var drivkraften bak timesvis med fiske. Disse stengene og snella ble ikke funnet før min mor ryddet boet og som en mer moderne utgave ville kaste allt i containeren hun leide inn. I motsetning til en masse teakmøbler fikk jeg reddet disse fiskestengene fra dynga. Desverre er jeg ikke noen frelst fisker, så de samler bare støv hos meg og blir kun tatt frem til den årlige "rydde i boden" festiviteten. Nå er de tilbake på plass og jeg får se om de havner på Finn neste år.

Stangen i linken er lik, ja.

Endret av sjellbjarne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...