Gå til innhold

Flatskjermen "sprakk", hjelp.

Anbefalte innlegg

Vi satt i morges å så på tv, da min sønn på 2 år gikk bort å slo av og på tv 2-3 ganger. Det gikk i svart, samtidig som det lyste et sterkt lys ut av skjermen et par steder. Nå er det 2 hull med sprekker i skjermen innvendig. Når jeg slår den på nå, lyser det ut av disse hullene, for deretter å gå i svart. Dette er en Panasonic plasma, et par år gammal. Den er vel ingenting å gjøre med den nå, eller? Det kan vel ikke fikses? Noen som har vært borti lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er at jeg fikk tv som betaling for en tjeneste jeg gjorde. Kanskje den er 3-4 år gammel, jeg vet ikke. Så har ikke kvittering. Det er vel bare å skrote den da. Har heldigvis 2 tv'er så det er ingen krise.

Lenke til kommentar

Den var neppe så dyr da den kom. Det er en Panasonic Tx-p42G20e. Tipper den kostet 5-6000. Trodde det var 2 års garanti på slike ting. Skal prøve å finne ut noe, men tviler på at det går uten kvittering.

Lenke til kommentar

2 års garanti er fullstendig irrelevant.

Om apparatet er kjøpt i Norge, har du 5 års reklamasjon.

Hvis flere nordmenn våger å stille krav til holdbarheten på elektroniske produkter, vil de forhåpentligvis ta seg sammen og øke kvaliteten.

Dessverre vil mange nordmenn kaste den defekte varen, og kjøpe ny fra samme produsent. Dermed lønner det seg for produsentene å produsere dritt.

Akkurat som lyspærer.

Jo fortere den gamle pæra ryker, dess oftere kjøper du ny.

I ditt tilfelle har du faktisk krav på ny vare med like eller bedre spesifikasjoner som den gamle.

Prisen er irrelevant.

Din modell er nok utgått nå, så du får noe tilsvarende eller bedre.

Det er synd at du ikke har kvittering.

Men om du vet hvor den er kjøpt, kan det hende de har den på data. I så fall må de vite navnet på kjøperen.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

I ditt tilfelle har du faktisk krav på ny vare

Nei. Selger har to avhjelpsforsøk. Det vil si at de har rett til å forsøke å reparere TV'en først.

Men det er tvilsomt om det lønner seg. Det kommer helt an på hva som forårsaket feilen og hva som må byttes. Er det dyrere å reparere enn å omlevere, så får han ny tilsvarende eller bedre TV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...