Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Store bremseproblemer

Anbefalte innlegg

Store bremseproblemer

Hei! Jeg har fått et lite problem, mistet nesten all bremsekraft. Jeg fylte på med bremsevæske, men så gikk det kansje 5 minutter og alt rann ut.

Bil: Lancer 1997 modell
km: 102 000

Jeg tok av bakdekket og så at lekkasjen var på bremsetrommel høyre bak. Noen som vet om dette er en omfattende jobb?
evt må jeg bytte hele trommel?

Eller i verste fall bare blende av bremserør bak slik at jeg kan fylle på bemsevæske og fortsatt ha bremsekraft?

Håper på svar

Mvh Konrad
Endret av jack12345
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

det er nok bremsecaliperen som må skiftes ja, slik var det ihvertfall på min bil, men der randt det ut mye saktere og trengte bare å fylle på væske en gang i uken. Hadde samme problemet på en annen caliper hvor jeg fikk den byttet.

Lenke til kommentar

Du kan jo ikke tette trommelen, det er ikke der lekasjen er.

Hvis det er lekasje i en trommel, er det fra en bremselylinder inne i den som sannsynligvis lekker.

Disse koster ikke allverden, og er billige å bytte.

Lenke til kommentar

Som nevnt ovenfor er det sannsynlig at du har en defekt hjulsylinder (bremsesylinder). Hjul og bremsetrommel må taes av for inspeksjon. En hjulsylinder koster ikke mange hundrelappene og bytte krever minimalt med verktøy, men du må vite hva du gjør. Bremsebåndene kan kanskje reddes med en grundig rengjøring med bremserens eller liknende guffe som ikke legger igjen rester. Så må bremsene luftes, helst bør det luftes på alle fire hjørner i tilfelle du har fått trykt ut ei luftblære i systemet om bremsevæskereservoaret har gått tomt. Du må ikke under noen omstendighet kjøre denne bilen, det er definitivt trafikkfarlig, uansvarlig og straffbart.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...