Gå til innhold

Call of Duty: Advanced Warfare [2014]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spiller på PS4 forresten, da det var umulig å få dritten til å flyte på PC, oppdaterte drivere eller ei.

Kjører som smurt for min del på PC. Trolig litt heldig :p

Har en kompis som måtte deaktivere Aero for at spillet i det hele tatt skulle starte opp.

Hvilke specs har du? Min står i profilen, virker som det kan være litt hit & miss på optimaliseringsfronten...

Lenke til kommentar

Jeg har ikke heller noen spesielle problemer som ødelegger spillet for min del, og det flyter stort sett bra... Hakker litt på noen flerspillerbaner, f.eks. den som ser ut som en forlatt base et sted ute i naturen eller noe. Synes ikke at grafikken er så fryktelig god at spillet bør kreve så voldsomt mye kraft. Teksturer er også litt lavoppløste, og det synes svært godt på kort avstand.

Liker heller ikke helt at det tar litt tid før teksturer lastes inn ordentlig, som gjør at objekter ser ekstra stygge ut enkelte ganger i opptil noen sekunder. Regner det har med texture streaming å gjøre, men spillet er faktisk installert på en sekundær-HDD som leser ca. 140 MB/s (sekvensielt). Kanskje jeg skal prøve å flytte det over til SSD'en.

Grafikkinstillinger: høyest kvalitet med texture-caching avslått og medium skygger, 1080p oppløsning.

CPU: i7-5960X

RAM: 16 GB, 2400 MHz, CL 13

GPU: HD 7970

HD 7970 er jo fortsatt ganske bra (langt bedre enn den in PS4), men må si jeg føler at nyere spill krever enda kraftigere grafikkort uten at grafikken blir så fryktelig mye bedre (med unntak som f.eks. The Vanishing of Ethan Carter).

Endret av ahw_
Lenke til kommentar

Noe kraftigere hardware enn meg er det jo, men såg ikke får meg at dette spillet skulle være så enormt krevende på PC. Det ser jo flott ut og flyter stabilet på PS4, så listet er jo ikke så høy :p

Men hadde uansett aldri kjøpt dette på PC da jeg ikke spiller online der lenger :xmas:

Lenke til kommentar

Hei! Trenger litt tips ang. en klasse jeg har satt opp. Den skal brukes til å rushe i S&D, og består av pr. nå av en SMG med suppressor, foregrip og lasersight. Jeg vil ha et våpen som fungerer bra til hip-fire men også ha muligheten til å ta ut spillere på middels avstand. Vurderer å bytte ut foregrip med rapid fire for mer damage output, men vil det være verdt det? Her er setup og våpen, kanskje noe dere ville endret på her?

1_zps2d3d9a86.jpg

2_zps3272cd5e.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Hei! Trenger litt tips ang. en klasse jeg har satt opp. Den skal brukes til å rushe i S&D, og består av pr. nå av en SMG med suppressor, foregrip og lasersight. Jeg vil ha et våpen som fungerer bra til hip-fire men også ha muligheten til å ta ut spillere på middels avstand. Vurderer å bytte ut foregrip med rapid fire for mer damage output, men vil det være verdt det? Her er setup og våpen, kanskje noe dere ville endret på her?

Avhenger fullstendig av hva du er god for. På black ops lå jeg ranket som top 50 weekly da jeg perfeksjonerte MPL med rapid fire. Drit i suppressor, du vil at de skal komme til deg slik at du kan drepe dem. Det som er viktig er at du har perks som gjør at du ikke kan bli flashet eller stunnet (dersom det brukes i stor grad i advanced warfare).

Du trenger pistol for å drepe folk som rusher deg når magasinet er tomt.

Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar

Ville droppet lyddemper og erstattet den med quick draw. Og så innbiller jeg meg (har ikke verifisert det) at man løper fortere om man bytter til kniv, det vil si for å rushe så benytter jeg exo overclock og kniv "from the get go" for å komme kjappest mulig til taktiske posisjoner eller choke points i S&D.

Lenke til kommentar

Dette spillet er kriminelt dårlig balansert og optimalisert på PC. Optimaliseringen kan jeg for så vidt forstå da Activision sikkert truet Sledgehammer på livet for å få spillet ut, koste hva det koste vil. Dog er våpenbalanseringen latterlig og spillet blir ekstremt fort ekstremt repetitivt.

Problemet er kjent fra tidligere. Spill blir utviklet og balansert for konsollene, noe som i grunn ikke er problematisk. Utfordringene starter når en skal ta våpenbalanseringen fra de begrensede kontrollerne på konsoll og overføre dem direkte til PC som utvilsomt har mer presise verktøy til rådighet.

Dette medfører at det jævla spillet går ut på å rushe med en jævla AR eller SMG på full auto, uten rekyl og knapt noe spredning. Hipfire er snart like nøyaktig som ADS. Jeg blir konstant snipet over ett helt kart av en AR som tydeligvis har glemt newtons tredje lov.

På grunn av den sinnsvake presisjonen som AR's og SMG's har, er mange av de andre våpene man har å velge mellom nesten ubrukelige.

Av sniperne er MORS den eneste som kan brukes med suksess. Dette krever dog at du outplayer de du spiller mot kraftig.

Av heavyvåpnene er det eneste som er brukbart EM1 (laserriflen). Det er helt hysterisk at denne ikke ble nerfet ganske heftig i overgangen mellom konsoll og PC. Folk snakket om at denne kom til å bli OP lenge før spillet kom ut, og tro det eller ei, den ble det.

Burstvåpen er bare å glemme i sammenligning med full auto våpnene.

Jeg fatter å begriper ikke at dette skjer gang på gang. Lærer dem aldri? Har dem INGEN yrkesstolthet? Hvis planen var å porte dette billig over til PC for å tjene noen raske kroner (eller $ i dette tilfellet) har dem lyktes.

Endret av Judgement
  • Liker 1
Lenke til kommentar

^ Dette er CoD, det har vært som dette på PC siden MW1. Så dette var ikke noe overaskende for meg egentlig. Ser egentlig mest frem til zombies jeg, god underholdning hvor en ikke trenger å tenke på alle som løper rundt med akimbo smgs og lightweight i alle gamemodes.

Men en ting som faktisk overasker meg stort er antall hackere etter så kort tid! Allerede dag 4 etter release så var det folk med wallhack, aimbot, autotrigger og xp boosts (Der fikk alle i gamet 65 000XP pr kill og assist) - noe som gjorde at dem levlet fra 1 til 50 før runden var over, hoppet ut av gamet - prestiget - startet nytt game. Folk kom seg til master prestige på under en time. Disse har vel forhåpentligvis en VAC Ban i vente, men det som er synd er at vanlige folk som oss, som ikke hacker også kan komme inn i games som dette og bli ufrivillig boostet. Jeg ble det selv, var level 40-et eller annet, og merket det ikke før jeg hadde fått 2 kills. Leavet gamet og da var jeg 50. Så når ban-toget kommer så håper jeg dem ser etter tredjepartis programmer som har blitt brukt, og ikke bare score pr. minute, for etter det ene gamet så gikk jeg opp til 1500 score pr min., jeg ligger vanligvis på rundt 250.

Endret av JVMyhre
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Kom meg endelig gjennom Campaignen i går kveld (har vært veldig lite tid til gaming i det siste) og skal starte på Mulitplayer i kveld. Noen våpen, perks, attachments osv. jeg burde sjekke ut fra starten?

Noen class-setup som er gode?

Et våpen du er komfortabel med både på short-range, medium-range og long-range med er optimalt. Vær hele tiden mobil og bruk covers slik at du ikke møter mer enn én fiende av gangen, slik racker du opp killstreak-rewards :D

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

hvilke innstilling er det som er feil hos meg? det må være noe feil her;

Du kan jo prøve deg frem kanskje? 'Filmic' hørtes dog noe spesielt ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Noen som har funnet en måte å forandre FOV i singelplayer delen? Kan seriøst ikke spille når FOV'en er under 70. Får jo vanvittig vondt i hode av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...