winmedi Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Hei, jeg er bredbånds kunde hos Nextgentel og har vært siden 2006. Jeg synes NextGenTel har vært bra, men nå i det siste har jeg hat problemer med stabilitet. Idag ringte Telenor og ville at jeg skulle bytte over til deres tilbud. De kunne tilby 10mb linje og da forklarte jeg at jeg hadde nextgentel og at jeg får opptil 20 mb linje, nå har jeg tatt en speedtest og får 12mbit i linje. De i telenor sa jeg kunne få 10mbit linje og de mente at de hadde bedre stabilitet og fart. Og at de har snakket med tidligere kunder fra NextGenTel og de sa de hadde mye bedre stabiltiet og fart nå etter at de byttet over til Telenor. Jeg vet ikke om man kan stole på slikt, jeg føler at 10mbit linje høres dårligere ut enn opptil 20 mbit. jeg får jo 12mbit nå... Hvor mye fart vil jeg få om bytter over til telenor? Føler det vil være dårligere enn det jeg har nå... Hva mener dere? Erfaring? Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Har ikke hatt noen av leverandørene så det kan jeg ikke uttale meg om, men sjekk hastigheten din på flere forskjellige speedtest servere. Ikke alle serverene er under optimale forhold. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Jeg har hatt begge deler, og med NGT fikk jeg aldri den lovede hastigheten. Med Telenor for jeg som regel litt over det jeg betaler for. Har 40/10 (VDSL) nå, og får ca 49/12. Veldig stabilt, aldri nedetid. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 NGT har annet utstyr i sentralene som putter de skrøpelige kobberledningene på steroider og pusher dem til deres absolutt max, som i teoriene skal gi bedre hastigheter, som sikkert fungerer også på kabler som ikke har ligget 30 år ++ i bakken. Har hat problemer med stabilitet hot NGT tidligere men har hatt mange andre problemer med Telenor på kobber, deriblant ustabil hastighet og responstid noe som ikke var problematisk hos NGT. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 (endret) Telenor leverer det som maks klares av linjen ved hjelp av DLM (dynamisk tildeling av hastighet).Dette skal gi en mer stabil forbindelse.Ville gått for Telenor selv om de er litt dyrere, og kanskje muligens leverer litt mindre hastighet (eller mer). Endret 3. mai 2014 av Glenn Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 (endret) Det du kan ta opp med telenor er pingen. Kan dem gi deg lavere ping og lavere pris og kan garantere 10mbps så slår du til Mine foreldre hadde telenor, der Telenor ga linja en steroidekur Begynte med 3mbps, så gikk vi opp til 5mbps uten noe pris endring, dette holdt seg i 3 år, plutselig en dag så datt hele skiten ut, ringte til telenor dem kom å sjekka linja fra sentralen og skrudde hastigheten ned til 1.2mbps da linja ikke tålte mer etter den "høye" hastigheten vi hadde hatt så lenge. Ringte å bante å steikte til dem og ba dem trekke ny linje men nei, fikk avsluttet abonnementet på sekundet uten noe mer og gikk over til fiber (måtte bare ta med hele historien) Endret 3. mai 2014 av sveibuen Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Jeg har hatt nextgentel - og man fikk OK hastighet ift pris. MEN og det er er stort MEN ... Nextgentel er verdenshistoriens mest elendige selskap når det kommer til service, og jeg har aldri vært ute for mer arrogante drittsekker enn på den kundeservicen. De brukte 3 uker (!!) på å fikse internett hos meg. Det var to feil på linjen utenfor mitt hjem og jeg måtte nesten vri armen på dem for at de skulle sende ut Sønnico. Jeg forsøkte så godt jeg kunne med å forklare at jeg kan en del om PC generelt, og at jeg visste at feilen ikke lå hos meg. Men de holdt altså på i ukesvis med de klassiske "prøv å ta ut kabelen av modemet" osv osv. Jeg byttet leverandør tvert etter denne episoden. Jeg skal aldri aldri aldri ha Nextgentel igjen. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Opplever ikke at Telenor leverer det de lover. Tante sliter mye med Telenor, kjøpte en 5 mbit linje men som ny kunde fikk hun 16 Mbit i 3 mnd kostnadsfritt, linja lå stabilt på 12 Mbit i denne perioden grei ping og alt. Når hun gikk over til 5 Mbit klarer de ikke levere 3 Mbit engang og har fått store problemer med dårlig responstid. Lenke til kommentar
xExodusx Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 grunnen til at NGT er ustabil er veldig enkel, de presser linjene mer enn de tåler å regelrett "ødelegger" for ALLE i en kabel grunnet mye støy fra høyere hastigheter enn kablen tåler Telenor leverer en REALISTISK hastighet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå