Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anlegg til bil (mega amatør)

Anbefalte innlegg

Hei!

Har (forhåpentligvis) snart lappen, og noe lei av å høre på P4..

Så planen er å få til et anlegg i bilen min. Men har null peiling på sånt, og aner ikke hva jeg må kjøpe eller hva det koster.

Tenker å bruke max 5000,- , helst mindre! Noen tips og/eller linker til noe brukbart? Har en Ford Mondeo sedan..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei egentlig ikke. Enten så kan du ta av dørtrekket og måle størrelsen på elementet som er bak der eller så kan du si hvilken årsmodell du har så kan vi søke litt rundt på nettet. :)

1997 mod :)

Lenke til kommentar

Ser ut til at det er 5x7"... Ikke akkurat en vanlig størrelse. Du må nesten se om det er mulig å få plass til noen 6,5" uten alt for mye modifisering.

Okei, takk for at du tok deg bryet til å sjekke! :D Men er det helt idioti og kun kjøpe basskasse, ny spiller og forsterker, og kjøpe nye høyttalere forann sånn etterhvert?

Lenke til kommentar

Idioti og idioti, er mange som gjør det den veien iallefall. Helt klart at det ikke er den optimale veien å gå.

Sjansen er stor for at du får betydelig bedre lyd av høyttalerne bare ved å bytte spiller, men er også mulig at du avbalanserer det helt med en subwoofer baki. Så om du på død og liv skal ha sub, så anbefaler jeg å skaffe en 4-kanals forsterker, så du kan sette 2 kanaler på subben og 1 på hver høyttaler forran.

Lenke til kommentar

Idioti og idioti, er mange som gjør det den veien iallefall. Helt klart at det ikke er den optimale veien å gå.

Sjansen er stor for at du får betydelig bedre lyd av høyttalerne bare ved å bytte spiller, men er også mulig at du avbalanserer det helt med en subwoofer baki. Så om du på død og liv skal ha sub, så anbefaler jeg å skaffe en 4-kanals forsterker, så du kan sette 2 kanaler på subben og 1 på hver høyttaler forran.

Okei :) Takk for hjelpen! Får se om lønninga tillater å kjøpe høyttalere også! Hehe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...