foenix Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Finnes det noen tilkoblingssokkel på disse bilene der man kan sette inn en alarm eller et blinkende "dummy alarmlys"? Dvs. en tilkobling som blir høy (12V) når dørene låses og lav når de åpnes. Jeg er ukjent med dette og trenger tips fra noen her som kjenner til dette systemet. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Hm... Tror du et dummy-blinklys stopper dagens biltyver? Lenke til kommentar
foenix Skrevet 1. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2014 Hm... Tror du et dummy-blinklys stopper dagens biltyver? Kanskje ikke alle, men en god del av dem som ikke er av det profesjonelle slaget.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Dummy-alarm er ved beste måte å vise alle at bilen din IKKE har alarm? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Gode biltjuver har bilhenger. Eller at de snapper opp frekvensen til startsperra når du kjører bilen hjem fra jobb. Og henter den senere på kvelden uten å ødelegge noe som helst. Derfor anbefaler jeg DEFA DVS90 m/Defa link så du får beskjed på "app" når bilen flytter seg, forandrer vinkel osv. Artig gadget. Jeg mener å huske at disse S-maxene har Can linjer så man kobler inn en evt. alarm på den linja. Å bare koble inn en lampe der vil ikke fungere. Dette er datasignal, altså kb/s, mb/s osv og du må ha en form for styreenhet som styrer dummy lampa. Ellers må ha et 12volt batterispenning signal med tenning av, som bryter når du skrur på tenning. Man finner sikkert en ledning som oppfører seg sånn hvis man leter i de store buntene. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 (endret) Har hatt Defa DVS-90 på min Focus i et par år, meget fornøyd. Har ikke noen link sak. Monterte selv, veldig greit. Kobles til Can-busen - så det er en enkel installasjon. Og slås av og på når du låser opp og låser med originalnøkkel. Endret 2. mai 2014 av Mr_Spock Lenke til kommentar
foenix Skrevet 3. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2014 Dersom jeg googler "best car alarm" finner jeg at Viper 5901 kommer ut som best i test på bl.a. denne siden. Jeg finner ikke denne tilsalgs på noen norske nettsider. Dersom jeg bestiller denne fra utlandet, vil det da være et bedre alternativ enn Defa? Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Skal du kjøpe en alarm som av en eller annen grunn ikke selges i Norge ville jeg ihvertfall tatt en telefon til forsikringsselskapet ditt og hørt om den er fg-godkjent. Er det ikke noen form for alarm på bilen din som standard? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå