Gå til innhold

Pressekort


Anbefalte innlegg

Hei,

 

sitter å leter litt rundt uten å bli 100% klok på dette med pressekort...

Tenker på å skaffe meg medlems skap i Norsk Journalistlag eller Fotojournalistenes Klubb, og deretter skaffe meg pressekort.

Er vel noenlunde freelancer, eller egentlig mer student, men problemet er at jeg 13 (snart 14år gammel) og lurer på hva grensa til de fleste gruppene er?

Driver rundt å tar bilder på stevner og sånn som det... men har da gått ut på å ta bilder av ex. statsminister Jens Stoltenberg, Hadia Tajik, Ordfører Stanley W. Osv...

Grunnen til at eg vil ha kortet er at eg vil bli tatt mer seriøst, og at de som ikke stoler på at eg har en jobb å gjør, blir flaue som bare granskauen når eg viser kortet...

 

Noen som kan gjøre meg meir klok? :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å bli medlem i NJ tror jeg du må dokumenter en viss inntekt opptjent som frilans journalist eller do fotograf. Men jeg har stor forståelse for dilemmaet ditt, at ingen tar en 13/14-åring på alvor er inngrodde oppfatninger du vanskelig kan bekjempe. Men ikke gi deg for det. :D

Jeg jobbet sjøl som frilans journalist/fotograf i ungdommen og det var koselig og meget interessant beskjeftigelse. I tillegg var det rikt på opplevelser. Å bli invitert inn i campingvogna til Arnardo og datter Wenche Haase på kaffe var noe av det mest interessante.

Trenger du råd er det bare å spørre.

Stå på!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...