Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Asus Z87i-Pro problemer

Anbefalte innlegg

Satt å så på YouTube og PCen bare slo seg av, prøvde å skru på igjen men uten lykke. Bestemte meg derfor for å feilsøke PCen, fant ut at Power Supplien funker fint (Kobla til en annen maskin), CPU Leden lyser ikke (Skal lyse om CPUen er problemet, samme med ramen og alt var kobla ut men ikke noe starta. Det er et lys som lyser, denne står det SBPW Led, denne blinker bare PCen får strøm. Med en gang jeg kobler ut strømmen stopper.

Takker for alle forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står nok i hk manualen hva det lyset eller bokstavene betyr etc.

Tja, det står ikke i manualen var de bokstavene betyr, det er jo kjekt, not, men du kan jo bare google sbpw led.

Har googlet en del. Var veldig mye forskjellig og ikke mye som hjelper, står heller ikke hva LED lyset blinker for men vet det betyr System Board Power.

Lenke til kommentar

Hvilken PSU har du? (Ligner på et problem jeg har hatt)

En Silver Power 620W (Maxpoint Silver Power SP-SS620M 620W), men testa den på en annen PC, og den boota fint og hadde ingen problemer.

Lenke til kommentar

SBPW Led er Stand-By Power Led, at det lyser betyr normalt at HK får 5V spenning, og er klar til å starte, men det betyr ikke at HK er i orden. Kan være annet som har sviktet på hovedkortet, eller kanskje noe galt med På knappen, løs ledning eller noe slikt.

Lenke til kommentar

SBPW Led er Stand-By Power Led, at det lyser betyr normalt at HK får 5V spenning, og er klar til å starte, men det betyr ikke at HK er i orden. Kan være annet som har sviktet på hovedkortet, eller kanskje noe galt med På knappen, løs ledning eller noe slikt.

Lyset lyser selv når alle komponenter er koblet fra. Testet med to forskjellige PSUer og fikk samme blinkende lys hver gang. Lyset har aldri blunket før, det begynte etter å ha krasjet forrige dagen.

Lenke til kommentar

Da er det nok stor mulighet for at det er noe galt med hovedkort hvis du har prøvd med 2 PSU'er og det samme skjer, altså at lyset blinker. Mener da bestemt at det skal lyse fast hvis alt er i orden.

Da velger jeg å sende den til Komplett og få det testet, kjipt hvis det viser seg å være PSUen men bedre å bruke 200 kroner på den en å kjøpe ny PSU også viser det seg at det fortsatt ikke funker. Men takk for alle forslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...