Fluffygirl Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Jeg er ikke fra noe innavl-bygd! Jeg er fra en middels stor by på Østlandet! :-P Spørsmål: Røyket din mor mens hun var gravid med deg? Anonymous poster hash: 116e2...109 Nei, ho røyka når ho gikk gravid med begge søstrene mine, men slutta før ho ble gravid med meg. Så begynte ho igjen etter noen år! Pappa har røyka hele tiden! Lenke til kommentar
Fluffygirl Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Jeg er ikke fra noe innavl-bygd! Jeg er fra en middels stor by på Østlandet! :-P Spørsmål: Røyket din mor mens hun var gravid med deg? Anonymous poster hash: 116e2...109 Nei, ho røyka når ho gikk gravid med begge søstrene mine, men slutta før ho ble gravid med meg. Så begynte ho igjen etter noen år! Pappa har røyka hele tiden! Hvorfor lurer du på det? Lenke til kommentar
toth Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Fordi det kan virke som hjernen din ikke er fullt utviklet. 3 Lenke til kommentar
pakini Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Kvinner som røyker når de er gravide er egoistiske! Man blir såpass opplyst om det og hvor farlig det er på svangerskapskontrollene og! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Jeg vet om ei som slutta å røyke under graviditeten, fordi, sitat, "hvis ikke får jeg kjeft av jordmora". Lenke til kommentar
toth Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Innser ikke Fluffygirl og andre at det er bortimot det samme som å la 3-åringen sin røyke en tipakning om dagen? Dét ville de aldri gjort - men å levere de nøyaktig samme stoffene direkte i ungens tilførsel via egen kropp er liksom noe annet? Eneste forskjellen er at ungen ikke suger det inn med egen munn, og ikke har noe valg. 5 Lenke til kommentar
Cowboy33 Skrevet 16. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2014 Mye krasse meninger her ser jeg! Spørsmålet mitt var jo ikke om dere syns det er greit at gravide røyker, men om noen hadde erfaring med røyking under graviditeten...! Samboer'n min vil ikke slutte, og det er jo hennes valg! Men ho har kutta ned ganske bra da, og godt over til mildere røyk, og det er vel bra!? Før røyka ho ca 30 rød Prince om dagen, mens nå er ho nede på rundt 20, Prince Mild! :-) Lenke til kommentar
toth Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Mye krasse meninger her ser jeg! Spørsmålet mitt var jo ikke om dere syns det er greit at gravide røyker, men om noen hadde erfaring med røyking under graviditeten...! Samboer'n min vil ikke slutte, og det er jo hennes valg! Men ho har kutta ned ganske bra da, og godt over til mildere røyk, og det er vel bra!? Før røyka ho ca 30 rød Prince om dagen, mens nå er ho nede på rundt 20, Prince Mild! :-) Tja - spørs om ikke vi kan anta at skadevirkningene har et tak på hvor mye de kan "pushes" - hadde hun trappa ned til 4 Kent light om dagen hadde det kanskje hjulpet, men jeg tror 20 prince mild er mer enn nok til å gjøre all skaden som kan gjøres - det er MYE tobakk..! Jeg er uenig med deg at det er hennes valg - OK du kan ikke nekte henne å røyke(det BURDE være ulovlig å røyke som gravid), men du kan definitivt stille ultimater og presse henne med god samvittighet mener jeg. Personlig hadde jeg sagt at "hvis du har såpass lite omsorg for eget barn ønsker jeg ikke å være forelder sammen med deg, jeg går fra deg og søker om full foreldrerett om du ikke skjerper deg." 2 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Er ganske paradoksalt at de som røyker under graviditet kan være samme som ikke kunne tenke seg å røyke foran barna når de kommer ut. Snakk om å lure seg selv. Fosteret skal bygges i et hav av 7000 kjemikalier og under uoptimale nivåer av oksygen som er svært skadelig, med giftstoffer som bly, cadmium og arsenikk og mangel på næringsstoffer hvor alt tilsammen kan medføre lav IQ, lav fødselsvekt, vesentlig økt risiko for spedbarnsdød, oppførselsproblemer og underutviklede organer for å nevne noe. Dette synes jeg er på linje med omsorgssvikt og hadde barnevernet hatt mulighet til å gripe inn her og plassere fosteret i en surrogatmor hadde de gjort det. Det er hun som er nødt til å gå i seg selv her. Et ansvarlig og modent menneske setter ikke barn til verden under slike forhold. Beklager om dette høres krast ut, men det er realiteten, og noe dere som foreldre kan gjøre noe med før det er for sent. 4 Lenke til kommentar
Cowboy33 Skrevet 16. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2014 Nei, jeg kan ikke nekte ho å røyke, og jeg røyker selv, så jeg skjønner at det er vanskelig for ho å slutte! Ho begynte og røyke når ho var 12, og har jo vært storrøyker i over 10 år nå... Da er det ikke bare bare å slutte! I det første svangerskapet røyka ho akkurat som før, og det gikk jo bra! Men når ho ikke klarer å slutte, er det vel bra at ho har gått over til mildere røyk, og redusert antallet! Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Jeg er ikke fra noe innavl-bygd! Jeg er fra en middels stor by på Østlandet! :-P Spørsmål: Røyket din mor mens hun var gravid med deg? Anonymous poster hash: 116e2...109 Nei, ho røyka når ho gikk gravid med begge søstrene mine, men slutta før ho ble gravid med meg. Så begynte ho igjen etter noen år! Pappa har røyka hele tiden! Ja, dette beviser jo bare at røyking i barndomsmiljøet skader like mye. 2 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 17. mai 2014 Del Skrevet 17. mai 2014 Vi har gitt deg den informasjonen du har bedt om i tillegg til en og annen pekefinger. Ja, det er vanskelig å slutte og det er en uheldig situasjon dere har havnet i og lett for andre å dømme dette. Du viser mye mot og ansvar ved å spørre om dette, og det står det respekt av. Amerikanske forsøk viser at nikotinplaster sjelden er nok for gravide og at de går tilbake til røyken. Et mål om å redusere mest mulig og bruke en kombinasjon av plaster og e-sigarett er vel det som er det mest realistiske kompromisset. Lykke til videre og la oss håpe det beste. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 17. mai 2014 Del Skrevet 17. mai 2014 I det første svangerskapet røyka ho akkurat som før, og det gikk jo bra! Har du ikke lest innleggene i tråden? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. mai 2014 Del Skrevet 17. mai 2014 Tydelegvis ikkje. Alle svara her inne går tydelegvis for døve øyre. Eller blinde auge. Når de først er i gang, så kan de droppe å la borna bruke sikkerhetsbelte i bil. Det går jo stort sett alltid bra! 4 Lenke til kommentar
toth Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Tydelegvis ikkje. Alle svara her inne går tydelegvis for døve øyre. Eller blinde auge. Når de først er i gang, så kan de droppe å la borna bruke sikkerhetsbelte i bil. Det går jo stort sett alltid bra! Dette kan jeg bekrefte, jeg har kjørt bil opptil flere ganger uten å kollidere. Lenke til kommentar
Cowboy33 Skrevet 18. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2014 Det er litt forskjell på å klare å slutte å røke da, og å sette på et bilbelte! Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Det er litt forskjell på å klare å slutte å røke da, og å sette på et bilbelte! Nei. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Det er litt forskjell på å klare å slutte å røke da, og å sette på et bilbelte! Nei. Jo. Bilbelte er ikke en fysisk og psykisk avhengighet, uansett hvordan du vrir og vender på det. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Det er litt forskjell på å klare å slutte å røke da, og å sette på et bilbelte! Nei. Jo. Bilbelte er ikke en fysisk og psykisk avhengighet, uansett hvordan du vrir og vender på det. Korrekt, men om du allerede har til vane av å ikke benytte bilbelte er det en psykisk endring som skal til for å få endret men mentaliteten. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Men da er det ikke det samme, for det er ikke fysisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå