Gå til innhold

Bytte Harddisk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For dere som ikke vet det, så er sata bakoverkompaktibel siden pluggen er helt lik, eneste er at det ikke blir raskere en svakeste ledd.

Nå finnes det vel ikke sata harddisker som er særlig raskere en 220 MB/s lese og skrivehastigher.

Siden det er en SSD disk i maskinen så går jeg ut i fra harddisken blir brukt til spill eller video som er det lureste valget i så fall, eller backup.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Maskinen du linker til har SSD som systemdisk. Disken du linker til er en snurredisk. Du kommer til å angre etter 30 sekunder om du bytter ut en SSD med en snurredisk som systemdisk.

Men der skal være god plass til begge diskene samtidig, bruk den nye disken til lager og behold SSDen til systemdisk.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Maskinen du linker til har SSD som systemdisk. Disken du linker til er en snurredisk. Du kommer til å angre etter 30 sekunder om du bytter ut en SSD med en snurredisk som systemdisk.

Men der skal være god plass til begge diskene samtidig, bruk den nye disken til lager og behold SSDen til systemdisk.

Helt enig.

Flytt over alle spill, filmer bilder osv over på snurredisken.

Spill blir ikke så mye raskere av å kjøre på SSD.

Endret av xClaymanx
Lenke til kommentar

Helt enig.

Spill laster utrolig mye raskere med SSD,jeg er nesten bestandig først inn på servere i BF4 og i CS:GO,digg at spillene laster super raskt.Jeg vil anbefale å ha spill på SSD også.Musikk og film etc er på snurredisk.

Lenke til kommentar

Helt enig.

Spill laster utrolig mye raskere med SSD,jeg er nesten bestandig først inn på servere i BF4 og i CS:GO,digg at spillene laster super raskt.Jeg vil anbefale å ha spill på SSD også.Musikk og film etc er på snurredisk.

Dette kommer helt an på spillet. Har en SSD til spill, men merker igrunnen ikke så utrolige resultater kontra snurredisk.

Men når det er sagt så har han en 120GB SSD, dette vil da holde til kun noen få spill før den er full :)

Lenke til kommentar

Helt enig.

Dette kommer helt an på spillet. Har en SSD til spill, men merker igrunnen ikke så utrolige resultater kontra snurredisk.

Men når det er sagt så har han en 120GB SSD, dette vil da holde til kun noen få spill før den er full :)

Men skal ha ny systemdisk... Noen anbefalinger som har minst 2 tb?

Lenke til kommentar

Ingen som anbefaler det i en stasjonær PC idag - derfor du ikke får det svaret du ønsker.

Defacto er SSD som systemdisk pluss en HDD til lagring om nødvendig (en på 2TB om du vil)

Dette kan du realisere med:

1.stk 120GB Samsung 840 Evo til kt 600,- http://www.prisjakt.no/product.php?p=2074412

1.stk 2TB Seagate eller Western Digital til ca samme .

http://www.prisjakt.no/product.php?p=984881

http://www.prisjakt.no/product.php?p=2125323

http://www.prisjakt.no/product.php?p=874672

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

er det ikke mulig å ha en ssd med 3TB? vil ha alt på samme harddisk. vil ha alt på hovedharddisken. har en ekstern hdd elns.

Det finnes ikke.

Største SSD man får p.d.d er på 1TB og de koster ( Evo og Crucial 3500-4000 kr )

I tillegg er det en logisk grense på 2tb i visse ulike sammenhenger ,og jeg anbefaler derfor å ikke gå over det i størrelse pr disk for nybegynnere eller folk med begrensede datakunnskaper.

Mange poster i dette forumet med uhell og tap av data på >2tb disker. Bare å søke.

Lenke til kommentar

Det er noe som heter "storage spaces" i Windows 8.

Der kan man allokere og slå sammen ledig plass på en eller flere disker til ett volum og allokere "en" enkelt stasjons bokstav.

Men det blir så som så med bakoverkompabilitet og støtte for andre operativ systemer enn Windows 8 og server 2012 og lese dette volumet.

Derfor forslaget om single enkelt disker <2tb med standard basic volume/disker og partisjoner for best datasikkerhet på tvers.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...