pussy destroyer Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Jeg har da litt gammel pc som jeg kjøpte fra elkjøp i 2011-12. Da lurer jeg på om det er noe vits i å bytte deler på den. Kjøpte meg bf4 uten å vite at pcen min suger. Da lurer jeg på om pcen min er alt for gammel for å bytte deler på. Eller om de gamle delene vil tåle nye, og at jeg rett og slett blir nødt til å bytte ut alle delene. Noe jeg ikke kommer til å gjøre da jeg kan heller bygge en helt ny en. Og jeg er klar over at jeg kan miste reklamasjons garanti. Om noen gidder å linke eller gi navn på deler som kan byttes ut på pcen min setter jeg pris på!Her er pcen min:Packard bell imedia s3220Microsoft Windows 7 Home Premium Edition Service Pack 1 (build 7601), 64-bitProcessor: AMD Athlon II X3 445 Processor 3.10GhzRam: 2x 2Gb ram kort Kingston DDR3 Skjermkort: AMD Radeon HD 5570 Setter pris på all tilbakemelding Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 (endret) Trur det lønner seg og bygge helt ny. og velg et BIG TOWER kabinett. så får du god plass og kan bygge på det du ønsker senere. Budsjett? Endret 1. mai 2014 av Yippee 1 Lenke til kommentar
pussy destroyer Skrevet 1. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2014 Trur det lønner seg og bygge helt ny. og velg et BIG TOWER kabinett. så får du god plass og kan bygge på det du ønsker senere. Budsjett? Det er vel problemet, at jeg ikke har mer enn 4k. Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Skjønner men da må du nesten bare starte bygge, også legge til en del av gangen når du har mer penger. for du får ikke en pc til 4000 som kan kjøre bf4 2 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 (endret) Skrap sammen 3K til. 7000 så har du en maskin som kan dra bf4, og du vil da også ha en del komponenter som du kan bruke til fremtidige bygg (gitt at du har skjerm, tastatur, mus og windows fra før). Du kan jo kjøpe skjermkort nå, og sette inn det. Burde hjelpe litt... Så bytter du resten etter hvert. Endret 1. mai 2014 av Kyrre S. 1 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Du kan jo kjøpe skjermkort nå, og sette inn det. Burde hjelpe litt... Så bytter du resten etter hvert. Strømforsyningen TS har vil ikke greie å dra et middels skjermkort som GTX 760 en gang, så her må det nok spares litt mer kronasje. 2 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Skjønner ... Hvis kabinettet til TS kan brukes så vil jo 4K strekke seg til et 770 og en OK PSU. Lenke til kommentar
pussy destroyer Skrevet 1. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2014 Da får jeg bare ta en ting om gangen. Jeg har da ikke så veldig stor peiling på de forskjellige komponentene. Men når du snakker om pc på 7k, så sikter du vel på en veldig god pc? Jeg kunne ha vært fornøyd med en "middels gaming" pc og da lurer jeg på om dere har noe forslag på hvilken deler jeg bør bytte for de pengene jeg har akkurat nå Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Kjøp nytt kabinett, ny PSU, ny CPU-kjøler og nytt skjermkort. Flytt over det manglende fra gammel PC. Etter hvert som du får råd til nye deler, setter du den gamle PC'en tilbake til original tilstand. Her er et forslag basert på lagervare fra Dustin home: 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 (endret) 7K er nok desverre middels, men fortsatt brukbart til spill. Et godt valg egentlig mtp value. En high end PC vil koste en del mer. Endret 1. mai 2014 av Kyrre S. 2 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Han har jo en Branded maskin og da kan det ofte være odde formfaktorer på ting som PSU slik at standardkomponenter ikke passer inn i kassa. Lenke til kommentar
Hoppsann Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 (endret) Usikker på om du får kjøpe et nytt kabinett med tanke på at disse maskinene ofte kommer med noen rare hovedkort. Mitt forslag på oppgradering: https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1385134&su=AAD79BDB-B9BE-46E3-8CF4-C12C8F39CC1C Såvidt jeg kan se har du 4GB DDR3 Ram liggende du kan bruke mens du eventuelt kan spare til ny senere Endret 3. mai 2014 av Kaptein-Snorkel Lenke til kommentar
sevs Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Disse PB Imedia-pcene er mini-itx (eller noe proprietært) så du må nok ut med både nytt kabinett og nytt hovedkort, som også betyr at du helst ser etter ny prosessor. I tillegg kommer skjermkort og strømforsyning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå