Gå til innhold

Oppgradere gammel pc, hjeeeelp

Anbefalte innlegg

Jeg har da litt gammel pc som jeg kjøpte fra elkjøp i 2011-12. Da lurer jeg på om det er noe vits i å bytte deler på den. Kjøpte meg bf4 uten å vite at pcen min suger.

Da lurer jeg på om pcen min er alt for gammel for å bytte deler på. Eller om de gamle delene vil tåle nye, og at jeg rett og slett blir nødt til å bytte ut alle delene. Noe jeg ikke kommer til å gjøre da jeg kan heller bygge en helt ny en. Og jeg er klar over at jeg kan miste reklamasjons garanti.

Om noen gidder å linke eller gi navn på deler som kan byttes ut på pcen min setter jeg pris på!

Her er pcen min:

Packard bell imedia s3220

Microsoft Windows 7 Home Premium Edition Service Pack 1 (build 7601), 64-bit

Processor: AMD Athlon II X3 445 Processor 3.10Ghz

Ram: 2x 2Gb ram kort Kingston DDR3

Skjermkort: AMD Radeon HD 5570

Setter pris på all tilbakemelding

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skrap sammen 3K til.

7000 så har du en maskin som kan dra bf4, og du vil da også ha en del komponenter som du kan bruke til fremtidige bygg (gitt at du har skjerm, tastatur, mus og windows fra før).

Du kan jo kjøpe skjermkort nå, og sette inn det. Burde hjelpe litt... Så bytter du resten etter hvert.

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da får jeg bare ta en ting om gangen. Jeg har da ikke så veldig stor peiling på de forskjellige komponentene. Men når du snakker om pc på 7k, så sikter du vel på en veldig god pc? Jeg kunne ha vært fornøyd med en "middels gaming" pc :D og da lurer jeg på om dere har noe forslag på hvilken deler jeg bør bytte for de pengene jeg har akkurat nå

Lenke til kommentar

Kjøp nytt kabinett, ny PSU, ny CPU-kjøler og nytt skjermkort. Flytt over det manglende fra gammel PC. Etter hvert som du får råd til nye deler, setter du den gamle PC'en tilbake til original tilstand. Her er et forslag basert på lagervare fra Dustin home:

post-88193-0-08738000-1398965354_thumb.png

• Liker 1
Lenke til kommentar

Usikker på om du får kjøpe et nytt kabinett med tanke på at disse maskinene ofte kommer med noen rare hovedkort.

Mitt forslag på oppgradering: https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1385134&su=AAD79BDB-B9BE-46E3-8CF4-C12C8F39CC1C

Såvidt jeg kan se har du 4GB DDR3 Ram liggende du kan bruke mens du eventuelt kan spare til ny senere :)

Endret av Kaptein-Snorkel
Lenke til kommentar

Disse PB Imedia-pcene er mini-itx (eller noe proprietært) så du må nok ut med både nytt kabinett og nytt hovedkort, som også betyr at du helst ser etter ny prosessor. I tillegg kommer skjermkort og strømforsyning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...