Skrapy Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Vurderer å kjøpe båt! Hei! Jeg trenger DIN hjelp! Jeg vurderer å kjøpe meg båt. Her er noen punkter jeg syntes skal være med: - Vil ha ''RIB eller Speedbåt''. - Aldersgrense? Er bare 13. - Kunne tenke meg 9,9 hk? - Vil ikke bruke noe mer en 10 000kr. Jeg vil også ha ratt i båten, men lurer på om det er billigere/lett og kjøpe f.eks en gummibåt og deretter montere styrkonsoll selv? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Du får ikke en båt med styrekonsoll og motor til den prisen, enkelt og greit. Enten må du sløyfe styrekonsollen og gå ned litt i motorstørrelse eller så må du rett og slett bare spare litt mer. Når det kommer til regler for folk under 16 år så kan ikke båten være lengre enn 8 meter, kan ikke ha en større motor enn 10 hk og den skal heller ikke kunne gå fortere enn 10 knop. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Kjøp en gammel snekke. Høres kanskje teit ut, men stol på meg, alle ungdommene med RIB og alle jentene digger faktisk snekker. Husker før i tiden så hadde en venn en snekke, var ofte vennene knytet båtene sine til snekka og bare lå og solte seg og kjørte i 1-2 knop. 1 Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Husk at det er mange kostnader med å ha båt; båtplass, drivstoff, forsikring og vedlikeholdsutgifter er de største utgiftspostene, og det er sjelden under 10 000 i året totalt sett. Har du råd til dette? En snekke er koselig, men mye større, og dermed mye mer arbeid. Man må ofte ha kran for sjøsetting, og opplagskrybbe for vinteren. Så må man transportere båten til opplagsplass. Med større båter, trengs ofte lastebil om du skal frakte båten over en litt større avstand. Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Zodiac? Passer vel bra til en 13år gammel med 10 hester. Enkelt vinteropplag. Pris osv finner du vel på nettet. De kan være temmelig kjekke å leke seg i Lenke til kommentar
PongPing Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Til den prisen får du nok ikke oppfylt alle kriteriene dine. Selv har jeg en Pioner 14 Active med 9,9 (15), og er superfornøyd! Lenke til kommentar
hean Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=49829859&searchclickthrough=true Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå