CasterAnd Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Hei. Kjøpte meg en nokså god Asus-laptop, med blant annet i7 3630QM. Dessverre har den ikke SSD, men det funker greit nok for meg foreløpig OS'et er Win8.1Problemet mitt er at i ny og ne, så bruker svchost.exe og "System"-prosessen alt for mye av diskkapasiteten - noe som gjør laptopen møkka treg. På samme tidspunkt kan jeg se på overvåkingsfunkjonen på min Asus RT-AC66U at nettverksbruken går kraftig opp, og bruker hele kapasiteten - som gjør nettet og alle slags spill trege. Hva er dette for noe tull? I Task Manager så er "svchost.exe" en nettverkstjeneste (én av hundre, virker det som). "Tjenestevert: Lokal tjeneste (begrenset nettverk)", etterfulgt av et tall i parantes (som tydeligvis indikerer at dette er tjeneste nr. X). Dette begynner å bli et veldig irriterende problem, og jeg gjør ingenting spesielt med PC'en - men det skjer minst én gang hver dag. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 svchost.exe er en prosess som services kjøres via. Det er da en service som bruker alle ressursene og ikke egentlig svchost.exe i seg selv. Cluet er å finne hvilke services som kjører under den svchosten som klikker og så prøve å terminere/stoppe den. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Du kan bruke Process Explorer til å finne "bøllefrøet" http://technet.microsoft.com/nb-no/sysinternals/bb896653.aspx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå