Zerax Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Er det noen IDE harddisker som takler 8MB/s eller må jeg gå over til SCSI. Jeg driver med video redigering, og mister frames når jeg laster filmen tilbake til kamera (kakker). Jeg har en IBM 60GB IDE 7200RPM Deskstar 60GXP UDMA100 Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 8MB/s er da ikke noe problem for IDE disker. Den du har ligger mye høyere Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Du må huske å sette på UDMA og noe med "Block" i BIOS. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Hei, Er d kanskje 80MB/s? En slik HDhar jeg i hvertfall ikke hørt om. Staljin¨ Lenke til kommentar
plagen Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Ta en tur innom: http://www.sisoftware.demon.co.uk/sandra/ og last ned si soft sandra Benchmark disken din for å se om den holder mål. "file system benchmark" Test ut om nyeste drivere til hovedkort og slikt kan speede opp disken din. Min disk klarer f.eks: seq read: 18 mb/sec seq write: 19 mb/sec random read: 5 mb/sec random write: 6 mb/sec Som du ser er sequental mye raskere en random. Pass på at disken din er defragga når du holder på med filmer. Hilsen Knut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå