Gå til innhold

Bergen i august, og trenger noen tips.

Anbefalte innlegg

Jeg og min mor skal til Bergen 13. til 15. august i forbindelse med konserten til Tom Jones tongue0023.gif
Vi kommer frem relativt tidlig onsdag (flyet lander 11.35), og flyet går ikke før 21.40 på fredag, så jeg er ute etter å få med meg litt.
Det jeg lurer på;
Er det noen som kan anbefalle en skikkelig god fiskeresturant,
eller et sted hvor de har gode fiskeretter?
Sushi går også (veldig) greit.

Jeg er kommet til det punktet i livet at kjøttretter begynner å bli kjedelig (26 år, vet ikke om det vanlig i den alderen?) laught.gif

Og er det noen litt alternative butikker eller steder der oppe?
Bergen Steinsenter har jeg lokalisert på kart, men ikke funnet noen andre når jeg har søkt.

Jeg skal få med mamma med meg på Akvariet og Fløibanen, noe må jeg nesten få igjen for å bli med henne og se på idolet hennes danse.gif
Så har jeg bestilt meg hot stone massasje på Hammum Spa på formiddagen på fredag, noen som har erfaring med dem? Nå har jeg god tid til å avbestille og eventuelt finne et annet sted, for akkurat dette her skal jeg virkelig unne meg icon_redface.gif

Eventuelt noe mer jeg burde få med meg disse dagene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå stoltzen og over til fløyen, så kan dere evt. ta banen ned :)

Hvor lang tid tar det, og er det mye oppover? :)

Mamma har fibromyalgi, og kondisjonstrening er jo riktignok det beste, men med tanke på konserten vil jeg ikke at hun skal bli overtrent slik at smertene økes.

Lenke til kommentar

Tja... Jeg pleier jo å ta det ganske rolig. Sitte i sola på toppen og nyte livet etc. Fra sentrum opp stoltzen og ned fløyen er vel en 3 timer romslig nok. Stoltzen ligger vel omtrent på samme nivå som fløyen sånn høydemessig; anslår 400moh. Selve stoltzenkleiven (ei steintrappløype som går langs fjellsida) bruker du antakeligvis 20-30 minutter på og er den delen som er mest slitsom. Derfra og bort til fløyen er det stortsett strak mark.

Er man utrent så kjenner man det i rumpe og lår dagen etterpå; hvis ikke, så går det helt fint. Synes det er en veldig fin tur. Fløybanen er oppskrytt :p

Lenke til kommentar

Tja... Jeg pleier jo å ta det ganske rolig. Sitte i sola på toppen og nyte livet etc. Fra sentrum opp stoltzen og ned fløyen er vel en 3 timer romslig nok. Stoltzen ligger vel omtrent på samme nivå som fløyen sånn høydemessig; anslår 400moh. Selve stoltzenkleiven (ei steintrappløype som går langs fjellsida) bruker du antakeligvis 20-30 minutter på og er den delen som er mest slitsom. Derfra og bort til fløyen er det stortsett strak mark.

Er man utrent så kjenner man det i rumpe og lår dagen etterpå; hvis ikke, så går det helt fint. Synes det er en veldig fin tur. Fløybanen er oppskrytt :p

Det må til vurdering, verken jeg eller mamma er spesielt trent, hehe :p

Mamma er ikke spesielt glad i høyder, så blir Fløyen framfor Ulriken ettersom den går på skinner.

Men tusen takk for tipset, som sagt, det skal sterkt vurderes å gå :)

Lenke til kommentar

Stoltzekleiven er bratt, bratt, bratt og består av rundt 800 trappetrinn, en høydeforskjell på 313,5 meter og en gjennomsnittsstigning på 34,5 grader, alt fint fordelt på 910 meter.

Heldigvis er den en fin platting på toppen hvor en kan legge seg ned sammen alle andre som har falt om av overanstrengelse.

Jeg anbefaler turen på det sterkeste!

Lenke til kommentar

Etter å ha fått en personlig melding fra en her, så tror jeg vi dropper Stoltzen, det får bli en annen gang :)

Som sagt så vil jeg ikke at min mor skal føle seg overtrent, og det er jeg stygt redd hun blir av en slik tur.

Lenke til kommentar

Enhjørningen er bestemt, så tenkte å ringe bestille bord på mandag :)
Spiser der dagen vi kommer, så blir det Fridays enten torsdag eller fredag.
Skal finne et sted til, men middagsmessig begynner vi å komme i boks, hehe.

Lenke til kommentar

Enhjørningen er bestemt, så tenkte å ringe bestille bord på mandag :)

Spiser der dagen vi kommer, så blir det Fridays enten torsdag eller fredag.

Skal finne et sted til, men middagsmessig begynner vi å komme i boks, hehe.

Vil absolutt anbefale noe freshere enn en kjede-restaurant (med mye halvfabrikata) når du først er i Bergen.

Eksempelvis:

Forholsdsvis snille priser på Jacobs

Rocka burger på Royal Burger & Gin, der jeg regner med du kan skippe ginen

God mat og god drikke Naboen, der burgerne får mye skryt

Zupperia er mye mer enn suppe og har behagelige priser

Gastropuben (i følge dem selv) Pingvinen

Nyåpnede Una Bryggeri og Kjøkken, der menyen skal være spennende og staben utrent på øluvalget (som er stort)

Eller for den tradisjonelle Wessestuen

(Har ikke testet alt selv ettersom jeg har både kjøkken og familie)

Endret av StoreMyen
Lenke til kommentar

Vil absolutt anbefale noe freshere enn en kjede-restaurant (med mye halvfabrikata) når du først er i Bergen.

Jeg vet, men Friday's er en av våre favorittresturanter - så lenge man vet hva som er godt på menyen -

så derfor en den ganske så obligatorisk.

Jeg har notert ned de har nevnt her, så skal ikke se bort i fra at det blir lunsj og hvert fall en middag på en eller noen av disse :)

Torsdagen er vi avhengig av et sted som vi kan dra på litt tidlig,

og hvor det er lite ventetid, med tanke på konserten.

Mulig vi tar Friday's siste dagen for jeg har opplevd, hvert fall i Oslo,

at ventetiden kan bli lang (selv om jeg har tenkt å forhåndsbestille bord).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...