Gå til innhold

Visa for å reise til Storbritannia (hjelp!)

Anbefalte innlegg

Hei! I juli drar jeg og 4 andre til London på ferie. Vi er alle voksne, men en som ikke er myndig skal bli med oss av diverse årsaker. Men slik jeg har forstått det må jeg ha tillatelse fra hans foreldre for at han skal få reise med oss. Ingen av oss er i slekt med han.

Hva slags papir er det jeg må ha, slik vi unngår at han blir sendt hjem når vi kommer frem til London? Holdt på å oppleve dette for mange år siden.. :) Er det Visa, ansvarserklæring fra foreldre, eller hva..?

Setter pris på alle svar fra folk som har gjort dette tidligere. :) God helg. :)

Heter vel kanskje visum på norsk... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For noen år tilbake, ble jeg med 3 personer som alle var myndige. Jeg var ikke myndig og ingen av oss var i familie/slekt. Utifra hva jeg husker, så måtte ikke vi gjøre noe spesielt for at jeg skulle få lov til å være med. Kan jo selvfølgelig hende at systemet har endret seg, men dette var bare 3-4 år siden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Ikke noe problem dette, vel? Vi hadde med en 15-åring til England i fjor vår, h*n hadde kun med sitt eget pass. Vedkommende var ikke i familie med oss, og ingen spurte om noe som helst noen steder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...