sector Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Vurderer å kjøpe meg kulehode. Ønsker å bruke det spesielt til makrofotografering. Har sett meg ut nevnte kulehoder, og lurer på om det er store forskjeller som er greit å vite om og ta hensyn til. Manfrotto har og et hode som heter 484, men ønsker ikke å kjøpe et for lite hode som ikke tåler vekten av utstyret som skal festes til. Har allerede annet utstyr fra manfrotto som gjør at eg ønsker å holde meg til samme merke. Er det noen som kan fortelle meg om forskjellene mellom 486 og 488? Det er de to variantene med hurtigkobling eg mener. Lenke til kommentar
se# Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 (endret) Er det noen som kan fortelle meg om forskjellene mellom 486 og 488? Det er de to variantene med hurtigkobling eg mener. Kjenner ikke alle detaljer, men 488 tåler litt mer vekt enn 486. 488 har også et ekstra ratt som gjør det mulig å vri horisontalt med låst kulehode (for panorering/finjustering). 488 er også litt større og tyngre enn 486. Hvis det står RC2 bak navnet brukes 200PL hurtigkoblingsplater, står det RC4 brukes en større plate som kan gi litt bedre stabilitet med stort/tungt utstyr. http://www.manfrotto.com/compact-ball-head-with-rc2-rapid-connect-system http://www.manfrotto.com/midi-ball-head-with-rc2-rapid-connect-system Endret 1. mai 2014 av se# Lenke til kommentar
sector Skrevet 1. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2014 Er det stor forskjell i vekten en kan ha på de to kulehodene? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Jeg har 486 RC2 og er veldig fornøyd med det. Jeg har brukt det med Sigma 150-500 + kamerahus som har veid nesten 3 kilo til sammen og det har gått fint. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Vurderer å kjøpe meg kulehode. Ønsker å bruke det spesielt til makrofotografering. Til makro bør du heller vurdere noe som dette... Lenke til kommentar
sector Skrevet 22. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2014 Har et slik hode som på bilde over. Syns det tar for lang tid å finstille inn hodet, har en formening om at å stille inn et kulehode vil gå raskere. Spesielt hvis en skal ta bilde av levende vesener. Har derfor bestilt 486rc2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå