Bunga Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 (endret) Jeg fikk et problem med PC-en min, så jeg valgt å re-installere windows (forny PC-en uten å påvirke filene). Dette problemet hadde ingenting med steam å gjøre. Når PC-en var klar til bruk igjen, merket jeg fort at ting ikke var helt som før, og dette irriterer rævva av meg. Når jeg skal åpne et steam-spill, klikker jeg "Start spill", helt som vanlig. Da kommer "starter spil..." opp, men det skjer ingenting. HJELP? Kan det være noe som ikke har blitt installert ordentlig (drivere, programmer), siden jeg re-installerte PC-en? Bør jeg re-installere PC-en enda en gang (fjern alt, og start windows på nytt)? Endret 1. mai 2014 av Bunga Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Prøv å høyreklikk på et av spillene og velg Properties-LocalFiles-Verify integrity of game cache. Det kan hjelpe. Lenke til kommentar
Bunga Skrevet 1. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2014 Har prøvd det fra før, endret desverre ingenting Lenke til kommentar
aam01 Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Det enkleste er vel å avinstallere Steam og alle spill og installere på nytt. Da er du sikker på at alt kommer på rett plass. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Steam er jo mer eller mindre vedlikeholdsfritt. Har formatert ørten ganger uten å måtte reinstallere Steam i motsetning til Origin. Ville nok bare ha sjekket om spillene faktisk ligger på rett plass og at filene er intakte. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Kan jo være det mangler et bibliotek som Steam bruker men det skal vel Steamklienten normalt innstallere selv. Lenke til kommentar
Bunga Skrevet 2. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2014 Det enkleste er vel å avinstallere Steam og alle spill og installere på nytt. Da er du sikker på at alt kommer på rett plass. Har gjort dette. Endret ingenting. Lenke til kommentar
Bunga Skrevet 2. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2014 Steam er jo mer eller mindre vedlikeholdsfritt. Har formatert ørten ganger uten å måtte reinstallere Steam i motsetning til Origin. Ville nok bare ha sjekket om spillene faktisk ligger på rett plass og at filene er intakte. Hvordan vet jeg om de ligger på rett plass? Jeg ser at alle spillene mine ligger i mappen Steam/SteamApps/common i alle fall... Lenke til kommentar
Bunga Skrevet 2. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2014 Det enkleste er vel å avinstallere Steam og alle spill og installere på nytt. Da er du sikker på at alt kommer på rett plass. Har gjort dette. Endret ingenting. Eller... Jeg avinstallerte steam i seg selv, men det sletter kanskje ikke selve spillene? Bør jeg slette steam, og så avinstallere spillene en etter en? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Det er snodig at det ikke virker, har reinnstallert maskinen min et utall ganger og det eneste jeg har gjort for å få steam opp igjen er å synce game cachen, så det skal jo fungere. Hva slags melding får du når du forsøker å resynce? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Samme for meg. Har Steam og alle spill på D disken, og det har kun vært å reinstallere Steam etter en reinstallering av OS, så har alle spill funket uten problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå