fleur Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Min samboer har tittelen systemkonsulent. Da tenker nok folk ofte på en som setter opp nettverksløsninger. Men her er det snakk om en bedrift som har utviklet sin egen softwareløsning og han planlegger og setter opp/supporterer løsningene i samarbeid med kundene. Han jobber for det meste på kontoret, men er noe ute hos kunder også. Det er en slik jobb jeg vil ha, men syns det er vanskelig å forklare for bemanningsbyråene hva det egentlig er, for hvis man sier systemkonsulent tror jeg de automatisk tenker på nettverk. Her er det liksom snakk om en bedrifts egenproduserte løsning. Og hvilke bedrifter burde jeg sjekke opp som kanskje trenger som dette?? (Antar at de fleste bedrifter som har laget f.eks. en softwareløsning trenger det?) Lenke til kommentar
ZerothLaw Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Hvis du er ute etter akkurat dette, så ville jeg forklart det slik du har beskrevet det over istedet for å bruke en stillingstittel. Ser på Finn at software support engineer er hyppig brukt, men hvis det høres for voldsomt ut så kan du sikkert også skrive "Konsulent (software)". Det er nok et hav av bedrifter som har slike folk, og ofte så er du da både en utvikler og en representant hos kundene. Foreslår å søke på Finn på f.eks. "software" og se hva som dukker opp, dersom du ikke allerede har gjort det. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Stillingstitler er etter min erfaring ofte bare tull som sier lite om hva du egentlig driver med. Der jeg jobbet før var nesten alle "Systemkonsulent", uavhengig av om de drev med utvikling, drift eller support. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå