smelhus Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 , men det et ikke noe problem å skru den på igjen. Men det skjer hver gang jeg gjør dette. Noen som har noen tanker om dette? Er dette noe å bekymre seg over? Lenke til kommentar
Klausen Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Hvor går sikringen? (vet jeg er morsom) Skjønner ikke HELT hva du mener, men du vipper opp hovedsikringen, så løser en av kurs sikringene ut? men når du da vipper kurs sikringen opp igjen så funker alt bra ? er det en annen og mer detaljert måte å forklare på? Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Hvis den virker når du slår den på igjen er det nok litt for stor belastning på kursen. Hadde samme hjemme hos foreldrene mine, der var hele 2 etg på 1 10a kurs, den oppførte seg sånn du beskriver. Jeg koblet vekk noen apparater og da gikk det fint Lenke til kommentar
smelhus Skrevet 30. april 2014 Forfatter Del Skrevet 30. april 2014 Det er ikke så veldig mye som er koblet på, typ et par lamper så det virker litt merkelig. Tenkte tanken på en kortslutning, men da ville den vel gått av igjen med en gang? Lenke til kommentar
Airdoodle Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Har det samme problemet her i huset. Det skjer hovedsaklig når varmekablene står på i mer enn ett rom. Lenke til kommentar
Pugnax Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Virker som om det enten er det for høy belastning eller så er det en feil med sikringen. Dersom dette skjer stadig vekk ville jeg nok ring elektrikkern. Husk at selv om kursfortegnelsen sier soverom så kan fort være andre ting som er koblet på, er ikke alltid at kursfortegnelsen er oppdatert Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Dra ut alt som trekker strøm på kursen. Slår sikringen fortsatt ut, så ring en eletriker. Hvis ikke, så plugg inn et og et lys/apparat og se hvilke eller hva som er tilkoplet når den ryker. Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Sansynligvis litt høy startspenning på noe på kursen.. Når hovedsikring legges inn og mye starter samtidig, er spenningen lavere et øyeblikk, og dermed blir startstrømmen ennå høyere. Derfor kan sikring legge ut ved felles innkobling, og kan fint legges inn med enkel innkobling. Løsning kan være å sette inn en tregere sikring, for eksempel bytte fra B til C karakteristikk. 1 Lenke til kommentar
smelhus Skrevet 1. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2014 Ser ut som det er en ny lampe som ikke var helt enig med sikringen. Får se om jeg finner en annen som kan fungere litt bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå