Toppitus Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Har ikke denne CD/DVD-rom? Kjøpte den uten operativsystem, og skal installere selv. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Den har ikke optisk drev, så du må bruke et eksternt drev eller installere fra USB. Lenke til kommentar
Toppitus Skrevet 30. april 2014 Forfatter Del Skrevet 30. april 2014 Dangit! Har ikke minnepenn tilgjengelig, og det er helligdag i morgen, så får ikke kjøpt. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Det står jo i spesifikasjonene på siden du lenker til: Uten DVDRW (ekstern USB kan kjøpes som tilbehør) Lenke til kommentar
Toppitus Skrevet 1. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2014 Putter man bare .iso-filen direkte inn i minnepennen? Før brukte jeg CD/DVD. Skal installere Linux Mint 16 KDE på den, om det gjør noen forskjell. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Putter man bare .iso-filen direkte inn i minnepennen? Før brukte jeg CD/DVD. Skal installere Linux Mint 16 KDE på den, om det gjør noen forskjell. En iso-fil er et image med mange filer. Den pakkes ut når når du f.eks. benytter brenneprogram for å brenne til CD, eller du kan åpne den med pakkeprogram og kopiere ut innhold. Minnepennen din må altså ha utpakkede filer for å være bootable. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 (endret) Putter man bare .iso-filen direkte inn i minnepennen? Før brukte jeg CD/DVD. Skal installere Linux Mint 16 KDE på den, om det gjør noen forskjell. F.eks. http://ubuntuhandbook.org/index.php/2013/12/install-linux-mint-16-petra-from-usb/ eller http://www.computersnyou.com/2803/2013/12/create-bootable-live-usb-linux-mint-16-petra-windows-linux-mac/ Endret 1. mai 2014 av Mr D Lenke til kommentar
Toppitus Skrevet 1. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2014 Takkjar. Skal gjøre dette! ¦:·} Lenke til kommentar
Toppitus Skrevet 2. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2014 (endret) Får ikke til å endre .iso til .img. Har prøvd terminalkommandoene (dd if=/dev/disk3s1 of=./sourceLinux.iso bs=1m for eksempel), men ingen av dem fungerer. Har puttet .iso-filen i desktop. Hvordan vil jeg da gjøre det om jeg skal forandre .iso til .img? På MacBook Pro btw. EDIT: Klarte det. Linux Mint 16 KDE er installert. Endret 2. mai 2014 av Toppitus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå