Gå til innhold

Gainward fx5600 med Experttool

Sjefern

Anbefalte innlegg

Jeg har fått meg et Gainward fx5600 128 mb kort som jeg selvfølgelig kunne tenke meg til å fått litt mere ut av;) Bruker Experttool og er litt usikker på hvor mye jeg kan stille opp før det er en risk for at noe skjer. Regner med at produsentene har en god sikkerhetsmargin. Men når jeg stiller den opp står det jo at dette kan gjøre kortet ustabilt. Noen tips? Jeg har ikke tenkt til å gjører noe fysisk med kortet.

Kjørte 3dmark2003 og fikk 2066. Syntes det var ganske lite egentlig da mitt forrige kort var Nvidia Geforce 4200ti. Da fikk jeg 1400 og ett eller annet. Ikke helt sikker....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker selvfølgelig for den opplysningen og gleder meg på dine vegne. Nå var det jo ikke det jeg spurte om da... Hvilke drivere er det du brukte f.eks? Jeg har fått mitt kort gratis.... Måtte bare kjøpe en pc til en kamerat oxo tok han mitt gamle kort, så ditt kort var egentlig dyrt i forhold ;)

Lenke til kommentar

Som han over sier..

trykk f.eks Enhanced mode.. som lar programmet klokke kortet ditt et stykke.. kjør en test eller to 3Dmark01, 3DMark03. Hvis du kommer deg gjennom begge testene er sansynligheten stor for at grafikk kortet kjører stabilt med den innstillingen.. så er det bare å øke Clock settingene ytterligere..

Hvis du har et krevende spill kan det jo være lurt å prøve dette også. (Jeg bruker introen til Mafia som en pekepinn). det er jo ikek no vits å ha gode score i 3DMark hvis du ikke får spillt noe med innstillingene..

Og ikke vær redd for å overklokke for mye, da henger PC'en seg bare også er det bare å restarte, ingen skade skjedd..

Jeg får presset mitt Geforce4 ti 4200 opp i 270540... noen som har lignende resultater med samme kort?

Lenke til kommentar

Takker så mye. Har klokket det opp til orange nå (husker ikke hvor mye) men det var ikke mye å hente på 3dmark03. Endte opp på 2090. Ikke noe å rope hurra for med et fx-kort syntes jeg. Men det er jo bedre enn ti4200 jeg hadde ;) Gla jeg ikke betalte noe for det. Da hadde jeg angret bittert for at jeg ikke betalte 500,- til for et fx5600ultra kort. Det er visst MYE bedre. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...