Gå til innhold

Fikk rekning fra UPS?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Moms? Er ikke det inkl. i prisen når jeg kjøper det? Og er ikke den på 25%? Og hva betaler jeg gebyr for?

 

Om du kjøper ett produkt uten for Norge er avgiftene for det landet inkludert, ikke Norge. Så når du tar varen inn i Norge må du betale Norske avgifter. Det finnes unntak på sider der det er hyppig at Norske folk handler fra, da viser de ofte prisen med Norsk moms.

 

Ja den er på 25%, resten er gebyret UPS tar for å fortolle varen for deg.

 

 

650 er alt for mye om du allerede har betalt 750 for klokka.

 

Hvorfor er det alt for mye? UPS har samme utgift på å fortolle en vare uavhengig av hva den kostet.

 

Folk må lære seg å fortolle varer selv..

 

 

## dobbelpost slått sammen av ilpostino ##

Endret av ilpostino
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja og verdien er satt til 200 pund, som gir ca 500 i moms som det står og 155 i avgift..

 

200 pund? Varen kostet jo 53 pund... Og hva slags avgift er det du snakker om?

Husk at man momser av frakt også, og verdien som står oppført i UPS-papirene kan være inkl. fraktkostnad.

 

Men jeg betalte jo frakt da jeg betalte for varen

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte for et par uker siden en sjakk-klokke på nettet via Amazon. Den kostet 750 kr. Nå fikk jeg derimot en rekning fra UPS på 655 kr. Hvorfor det? Jeg trodde frakten var inkl.?

I beskrivelsen står det "chess set". Det kostet £23. Pakken med chess set og de to bøkene inkl. kostet £53. Dette betalte jeg på nettet. Da jeg hentet varen betalte jeg 150 kr for moms eller avgift, jeg så ikke noe på det. Og nå kommer dette.

Ikke så lett å prøve å hjelpe når opplysningene varierer...

Er det flere kjøp eller ett kjøp som er delt opp i flere forsendelser? Hva betalte du i frakt? Hvilken verdi har avsender merket pakken(e) med? Betalte du da du hentet pakken og fikk faktura for samme pakke?

Lenke til kommentar

Jeg fikk et tilsvarende feilaktig krav fra Posten på noe jeg hadde kjøpt på eBay. Da sendte jeg de kvitteringen på handelen fra PayPal og kravet ble dermed frafalt. Ut ifra det TS skriver opplever h*n det samme og bør inngå en dialog med UPS da de tydeligvis har gjort en feil.

 

edit: i mitt tilfelle var det avsenderen som hadde skrevet feil sum på den grønne etiketten for tollbehandling.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...