Gå til innhold

Redigerings spørsmål

Anbefalte innlegg

Hei!

Er ganske ny på det å redigere film og trenger litt hjelp her. Jeg har akkuratt blitt ferdig med å redigere en film som er ca 10 gb stor, er det mulig å gjøre denne mindre?

spørsmål 2: Når jeg skulle ta filmen ut fra pc'n og inn på dv kameraet (sony) ble skjermen bare blå og ville ikke reagere, endte med at jeg måtte redigere hele dritten på nytt.! :grumpy: ... noen som vet hvorfor?

Og siste spørsmål: Er det mulig å ha 2 filmer samtidig? kan man ha en film som gar sammen med rulleteksten?

Håper inderlig dere kan hjelpe meg!!!

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du redigerte på nytt så funket det å kjøre tilbake til DV kamera?

Er det mulig å ha 2 filmer samtidig? kan man ha en film som gar sammen med rulleteksten

Hva mener du her? Skjønner ikke helt. Mener du at det er en film med rulletekst som går over? Eller at 2 filmer er satt sammen til en film med felles rulletekst, eller noe helt annet.

Lenke til kommentar
Når du redigerte på nytt så funket det å kjøre tilbake til DV kamera?

Er det mulig å ha 2 filmer samtidig? kan man ha en film som gar sammen med rulleteksten

Hva mener du her? Skjønner ikke helt. Mener du at det er en film med rulletekst som går over? Eller at 2 filmer er satt sammen til en film med felles rulletekst, eller noe helt annet.

Funket når jeg redigerte på nytt.. :grumpy:

åh, det jeg mener er: kan jeg få en film med i rulleteksten, som f.eks tabber, sånn at både rulleteksten og tabbene kommer samtidig. og når jeg sa flere filmer sammtidig, mener jeg sånn som det er på "24" av og til. :shrug:

Lenke til kommentar

Ja, du kan få til det du ber om. Prinsippet er at du må legge elementene samtidig i tidslinja (det ene over det andre), og bruke 'Motion' effekten for å nedjustere størrelse og plassering. Dette kan du egentlig gjøre med så mange klipp du vil (dvs. om en ser bort fra begrensningen på 99 spor i Premiere).

Motion får du frem ved å høyreklikke på klippet i tidslinjen, tror jeg.

/Øystein :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...