ProphetSe7en Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Ønsker en app som registrerer turen jeg har hatt, enten det er løping eller vanlig tur på fjellet. Hvilken app er foretrukket til dette til Android og til WP? 1 Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Jeg bruker Endomondo. Jeg synes denne er veldig fin. 1 Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 30. april 2014 Forfatter Del Skrevet 30. april 2014 Er dette til Android eller til Windows Phone? Jeg ønsker i grunn så mange motiverende faktorer som mulig. Statistikk, sammenligning mot tidligere tider om det er samme rute, gjerne oppdateringer underveis på om jeg er foran eller etter sist jeg løp samme rute osv. Lenke til kommentar
Krassebassen Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 (endret) Ønsker en app som registrerer turen jeg har hatt, enten det er løping eller vanlig tur på fjellet. Hvilken app er foretrukket til dette til Android og til WP? Runtastic fungerer veldig bra for min del ivertfall. den har ganske mange funksjoner og har fått god kritikk. Også ganske enkel å bruke. Er til android. hvis du har gps aktivert, kan appen lagre ruten din og tiden du bruker. Dette kan du gjøre flere ganger og gå tilbake å se om du har forbedret deg. Du får også muntlig tilbakemelding for hver km (tror jeg), men det er bare med kjøpeversjonen. Hvis du har gratis versjonen vil du få tilbakemelding bare om de 2-3 første kilometerne. Akkurat det er jeg da ikke helt sikker på... Du kan også legge inn motivasjonssang som kan spille for deg. Du får også informasjon om høyde over havet, gjennomsnittsfart, maks fart osv. Er ganske mye mer også, men orker ikke liste alt. Du får enda flere funksjoner om du kjøper appen, tror ikke den er så sabla dyr engang Endret 30. april 2014 av Krassebassen Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 30. april 2014 Forfatter Del Skrevet 30. april 2014 (endret) Har lastet ned Runkeeper, Strava, Endomondo og Runtastic nå for å se litt på selve appen. Det er kun Runtastic og Endomondo som er på både Android og WP etter hva jeg kan se. Android er første prioritert, men mulig det vil bli behov for å ha appen på WP også etter hvert. Strava og Runkeeper blir begge vraket på grunn av manglende støtte for Ant+ pulsbelte, så da står jeg kun igjen med Endomondo og Runtastic. På Runtastic må jeg gå for pro utgaven, men det er ett engangskjøp på ca 30 kroner, med andre ord ikke noe å snakke om. Endomondo virker det på gratis utgaven. En ting jeg synes er litt merkelig er at Runtastic vil ha betalt for appen, og i tillegg har de pris per måned/år slik som Endomondo. Hva er greien her? Tenker jeg får sammenligne de funksjoner de har og ta en avgjørelse derfra, se om der er noen funksjoner jeg setter mer pris på en andre. En ting jeg ser alt nå at jeg vil savne i fra de begge er muligheten til å styre spillelister i fra wimp/spotify i appen. Alternativet her blir vel å gå over på google sin tjeneste istedet. Takker for svar. Dere som har testet Endomondo og Runtastic, har dere noen innspill på fordeler/ulemper med de to? Førsteinntrykket til Runtastic er at det er litt mindre oversiktlig på hovedskjermen enn de andre, men det er gjerne bare i starten? Endret 1. mai 2014 av kreps79 Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Jeg har testet begge og jeg syntes Endomondo var klart bedre for meg. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 1. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2014 Kan du si hvorfor? Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 For min del var det brukervennlighet, hva appen snakka med av ekstrautstyr og gps søk var mye raskere på Endomondo synes jeg. Absolutt viktigste for meg var brukervennligheten. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 1. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2014 Takker for svar. Litt det samme inntrykket jeg har fått med å trykke inne i appene. Får teste begge på noen turer og se hvor jeg lander. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 10. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2014 Har testet disse litt nå og lurer på om der er en funksjon som lar meg hente inn en tidligere treningsøkt og bruke denne som en "virtuel motstander"? Vil gjerne få oppdateringer underveis på hvordan jeg ligger an samenlignet med treningsøkten jeg har lagt inn som utgangspunkt. Greit å få vite om jeg er foran eller bak ved de forskjellige rundene som er satt, evnentuelt på utvalgte punkter på strekningen. For eksempel så har jeg en fast rute opp fjellet jeg går en gang i uken. På denne stigningen hadde det vært greit å fått en oppdatering under veis 3-4 ganger på hvordan jeg ligger an mot min beste tid på samme strekning uten at jeg må følge med tiden manuelt på telefonen. Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Du kan legge inn rute på Endomondo. Men om den kan holde deg oppdatert vet jeg ikke. Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Når jeg tenker etter mener jeg den sa hvor langt foran eller bak jeg var bak bestetid når jeg fulgte de rutene mine.. Lenke til kommentar
KongenLars Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Jeg har ikke brukt appen mye, men jeg har prøvd med frem med Google Spor. Lagrer hvor du har gått, antall km, farten og tiden din. De gangene jeg prøvde den, brukte jeg den på snowboard, og det fungerte bra Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 10. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2014 Å finne en app som lagrer turene er ikke noe problem. De fleste gjør det med nødvendig informasjon. Det jeg trenger er en app som holder meg oppdatert om hvordan jeg ligger an på turen i forhold til en bestemt treningsøkt. Har jeg bestetid på 21 minutter på en gitt strekning så vil jeg gjerne vite hvert tredje minutt hvor langt foran/bak er i forhold til beste tiden som jeg har som ett utgangspunkt. Skal teste litt mer i Endomondo og se om jeg finner muligheten der Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Jeg tror at Endomondo kun gir ifht beste tid. Tror ikke du kan velge en bestemt økt. Å tror bare du får hver km. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 11. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2014 Jeg fant ut av det, så gjenstår det å få testet i morgen En kan velge en tidligere treningsøkt som en kan konkurrere mot. En kan også velge når en skal få oppdateringer, enten det er etter x antall km eller etter x antall minutter, samt hva en vil ha oppdatering på. Nøyaktig hvilken informasjon en får underveis vet jeg ikke enda, men håper jo at det er hvordan en ligger mot tiden en jobber mot og ikke bare hastighet, puls og den type informasjon. 1 Lenke til kommentar
Turgåer Skrevet 3. november 2020 Del Skrevet 3. november 2020 Endomondo legger ned.. Hva nå?? Jeg går mest turer i terreng og sykler. De fleste apper er for jogging /løping. Noen som vet hvilken app som kan erstatte Endomondo? Lastet ned MapMyRun som de anbefaler å gå over til, men førsteinntrykket er dårlig. Og jeg tror ikke jeg får endret språk til Norsk?? Takker for alle tilbakemeldinger og forslag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå