Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er jeg så dum og blind ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

<---- The queue forms this way. Har ikke opplevd akkurat det samme, men liknende.
Nå er det bare å bøye nakken og jobbe seg gjennom det. Komme seg videre i livet, et par hakk kaldere, et par hakk mer kynisk og adskillig flere hakk klokere. Samtidig er det viktig å huska at den neste snella du blir sammen med IKKE har gjort mot deg det som den forrige har gjort.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Wow.. For en historie. Hvor mye av dette er det som egentlig stemmer da? Virker ikke ut som du har fått det helt rett ihvertfall, da det neppe har skjedd så mye som du påstår her.

Og det hørtes jo litt rart ut at du plutselig skulle komme frem til dette nå da? Denne kompisen din har ikke prøvd å fortelle deg et par ting i snart ett år da, uten at du har ønsket å høre på det og dro dine egne konklusjoner i stedet..? Han sa vel også at håp kan muligens være ditt største mareritt og som kan gjøre deg ganske trist etterhvert. Hørte du på han da? Husker du noe dette?

Også høres det ut som du har innbilt deg at det har vært noen konkurranse? Og at kompisen din har liksom stjelt noe fra deg? Først og fremst, hvis du har opplevd noen konkurranse så har du bare konkurrert mot deg selv. Det er du som har hatt fritt frem i åresvis og har vel gjort akkurat som det har passet deg og at ting gikk som det gikk er du nok selv ganske ansvarlig for, selv om det kan virke bittert og tungt å tenke på den slags. Sekundært så virker det heller ikke som det er noen som tvinger noen til å gjøre det de føler for. Og det bør du klare å akseptere, uten å spinne ville fantasier om noen som snek seg inn på soverommet ditt om natten for å kidnappe eller stjele noe fra deg. Eller for å skade deg eventuelt.

Og hva er egentlig årsaken til at denne frøken ikke ville være med deg lengre? Hun mistet følelsene sier du? For det er jo en ærlig sak. Og skjedde dette før eller etter hun begynte å prate med denne kompisen? Og det hadde ikke blitt slutt mellom dere omsider uansett da? Har henne sagt noe om dette til deg, i en god stund etterhvert?

For selv om du har vært vitne til noe, f.eks om hvordan en god kjemi og stemning kan være mellom to (andre) mennesker så betyr jo ikke det at alt mulig allerede har skjedd eller at noe noen gang vil skje heller forsåvidt. Ikke at jeg utelukker noe heller, men å være sikker på noe virker ganske tåpelig.

Og for all del. Gjør den tabben og ta det utover kompisen din enn noen andre hvert fall. Og jeg håper virkelig at du er klar den dagen han kommer tilbake for å ta sin hevn da.

For dette er misplassert sinne og frustrasjon og har gjerne ingenting med kompisen din å gjøre i det hele tatt, selv om han utrolig nok ble litt involvert i situasjonen på slutten pga jobben. Du vet det og han vet det og det er også årsaken for at han aldri kommer til å la noe sånt ligge. Men skal du likevel bebreide denne fyren for dine egne tabber og ulykke og tror at det vil hjelpe deg så må du jo bare gjøre det du er mest komfortabel med.

Og husk å vær mann nok til å stå oppreist for konsekvensene i ettertid og da.

Lenke til kommentar

<---- The queue forms this way. Har ikke opplevd akkurat det samme, men liknende.

Nå er det bare å bøye nakken og jobbe seg gjennom det. Komme seg videre i livet, et par hakk kaldere, et par hakk mer kynisk og adskillig flere hakk klokere. Samtidig er det viktig å huska at den neste snella du blir sammen med IKKE har gjort mot deg det som den forrige har gjort.

Herlig svar!

That's life, and life's a bitch kompis. Ikke overtenk dette nå, det er det damene som skal gjøre. Det er ikke mer å gjøre enn å legge hendelsen og de involverte partene bak seg, slikke sårene og gå videre. Dette er et av de skjærene i sjøen som fryktelig mange av oss må innom på vei opp fjorden mot lykkeby. Ikke overtenk, gå videre, det er de aller beste rådene en gammel rev som meg kan gi deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fyyy faen.. for ei f***.

Det er som regel menn jeg anser som idiot-kjønnet når det kommer til kjærlighet og samliv, men jeg blir mer og mer overrasket over hvor håpløse og verdiløse enkelte "jenter" der ute er.

Se på det ifra den realistiske siden: Du er HELDIG som er kvitt hun der nå.
Mennesker som har samvittighet , moral (manglende) og mage nok til å faktisk være utro og å bedra, det er mennesker jeg ikke vil vite av ;)

Karma er forresten også en fin ting :) Håper du finner det du akkurat fortjener :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Nah, du skylder henne nada, hun ødela deg og du ødela hennes ting, det kalles å være skuls,

Du burde ødelagt mer ting spør du meg, men gi nå faen, hun kan kjøpe nye ting igjen, walk away.

Kan a komme langt med det vis a anmelder det a? jeg er usikker, er jo noen uker siden jeg gjorde det nå så.

Jeg vet ikke hvor lett det er å få erstatning gjennom rettens vei, men du bør uansett gjøre opp for deg når du har roet deg ned.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mann møter dame. Gjensidig søt musikk oppstår. Musikken blir ensidig, damen gjør det slutt. Slikt skjer. End of story.

Bortsett fra at noen ganger kan ikke mannen skjønne at det skjedde, og trenger å skylde på noen eller noe. Så poster han på internett, og der får han hjelpsomme kommentarer om at å knuse tingene hennes kalles "å være skuls".

Ingen er å klandre for noe som helst her. Ideelt sett burde damen ha vært sikker i sin sak med en gang, men slik fungerer ikke kjærligheten. Hun trengte litt tid for å fordøye det hele, men så gjorde hun det faktisk slutt. Mer kan man ikke forlange.

Burde hun fortalt at hun hadde truffet en annen? Vel, etter tilstanden på møblementet hennes så var det kanskje like greit at hun lot være.

Edit: Om du orker å være venner med ham eller henne er selvsagt en annen sak. Men ikke meld deg inn i "Bitre enslige menns klubb". Gjort er gjort. Gå videre.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Og vis man skal finne seg en anna person, så må man nesten kvitte seg med den første.

Det hadde vært kjekt om det var slik, ja. Desverre må man i praksis treffe den andre før man vet at man vil kvitte seg med den første. (Om det er grunnen.) Og da blir ofte rekkefølgen som du beskriver i førstepost. Ikke noe kjekt for den som blir forlatt, men lite å gjøre med.

Så har man altså noe som i første omgang er et sidesprang. Tankene er ikke på konsekvenser, men på å finne ut hva man egentlig vil. Så blir det flere møter, og man vet at strengt tatt har toget allerede begynt å rulle, men man står allikevel med en fot på plattformen helt til farten blir så stor at man tvinges til å hoppe på (eller av.)

Slik ser i hvertfall en gammel bestefar det. Det er nok av dem som er uenig med meg, om du heller vil høre på dem.

Lenke til kommentar

Mann møter dame. Gjensidig søt musikk oppstår. Musikken blir ensidig, damen gjør det slutt. Slikt skjer. End of story.

Bortsett fra at noen ganger kan ikke mannen skjønne at det skjedde, og trenger å skylde på noen eller noe. Så poster han på internett, og der får han hjelpsomme kommentarer om at å knuse tingene hennes kalles "å være skuls".

Ingen er å klandre for noe som helst her. Ideelt sett burde damen ha vært sikker i sin sak med en gang, men slik fungerer ikke kjærligheten. Hun trengte litt tid for å fordøye det hele, men så gjorde hun det faktisk slutt. Mer kan man ikke forlange.

Burde hun fortalt at hun hadde truffet en annen? Vel, etter tilstanden på møblementet hennes så var det kanskje like greit at hun lot være.

Edit: Om du orker å være venner med ham eller henne er selvsagt en annen sak. Men ikke meld deg inn i "Bitre enslige menns klubb". Gjort er gjort. Gå videre.

Haha jeg må le litt , ja hun skulle nok bare vært sikker med en gang å fortalt meg hva som skjer. Men det skjedde dessvere ikke. Jeg viste ingenting om det. Og vis man skal finne seg en anna person, så må man nesten kvitte seg med den første. Ikke gå bak ryggen fordi man ikke tør og ta konsekvenser. Fordi de hadde ikke blitt så store hadde a bare vært ærlig fra starten.

Du er litt uklar. Hadde kompisen og kjæresten din sex før eller etter at hun avsluttet forholdet? Og enda viktigere, er dette noe du tror eller vet?

Lenke til kommentar

Heidu, Du tror jeg dikter opp en bestekompis ? Det sinnet som er misplassert har veldig mye med kompisen og gjøre..av den grunn av at han er en kompis. Og kan du si meg hva jeg liksom har funnet på ? når jeg har prata med både han og henne? ingenting i det jeg har skrevet er usant. Og det er fortsatt mye som er usagt. De to fikk meg til å føle meg sjalu som faen , fordi de ville sjule det de drev med bak min rygg. Og du sier det neppe har skjedd så mye som det står her.. hva vet du om det? og derfor jeg dro inn at han var bestekompis og jobbet på samma stedet laaangt utti , var for og overaske litt da vettu.. like overaska som jeg ble da jeg fikk vite det var HAN.

Vel, både ja og nei. Jeg tror ikke at du dikter opp en person, men du dikter kanskje litt mye når du kaller ham for en bestekompis..? Det var riktig nok ikke noe av dette jeg mente du kunne ha diktet opp. Disse detaljene dine derimot, om hvor mye som har skjedd mellom dem før det ble slutt mellom dere.

Men du har snakket med dem begge du og de har fortalt deg det samme? Hvis så, så hadde det vært forståelig at du trodde på dem. For akkurat det skulle vel bare mangle når begge forteller deg det samme. Og jeg får heller ikke inntrykk av at de har prøvd å skjule noe som helst for deg egentlig, for det virker som om du har vært ganske informert hele veien om hvor mye som har skjedd og hva som har blitt sagt.

Og jeg sier at det neppe har skjedd så mye som du skriver her ja. Men hva vet vel jeg? Ja, godt spørsmål forsåvidt. For jeg er jo bare en eller annen tilfeldig kødd på nettet som ikke har noe annet bedre å gjøre natt til 1. Mai enn å svare på trådene dine.

Og så skriver du at alt du forteller her inne, det VET du, fakta faen, og du TROR ingen verdens ting.. Men jeg synes (også) at du er ganske uklar likevel. Hadde de hatt sex før dere avsluttet forholdet for eksempel? Og dette VET du fordi dem har sagt dette til deg?

Endret av Vatjusi
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...