pstub Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Husker jeg skulle rydde litt i kabel-salaten bak pappas PC på jobben hans. Dro ut nettverks-kabelen for å tre den litt annerledes. Ble plutselig mange rare skrik rundt om kring i lokalet og alle måtte restarte maskinene sine for å få det opp og gå igjen. Etter det rørte jeg aldri en coax kabel i ett nettverk igjen!!! Learning the hard way... 2 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Så har vi det spennende oppsettet med mislykkede Token Ring. Glad det ble Ethernet standarden som gikk videre, fy flate hvor tregt og irriterende ett moderne Token Ring oppsett hadde vært kabel messig og latency messig. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 (endret) Ethernet har nå utviklet seg bra også fra den spede barndom. Moderne switcher har vel mye av æren for godt fungerende nettverk. Endret 2. mai 2014 av vidor Lenke til kommentar
Saksland Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Her blander forfatteren 10Base2 med Token Ring. Maskiner koblet sammen med 10Base2 sendte ikke videre pakker, de sendte på et felles medium som alle lyttet på. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Var mye problemer med Token ring. 2 Lenke til kommentar
Revox Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Mener å huske at første TG jeg var med på, må ha vært i 96 eller noe benyttet seg av coax nettverk. Husker også at jeg stort sett satt å spilte single player spill hele oppholdet da nettet aldri var operativt Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 Coax nett er jo aktive i dag også, f.eks. GET. Det er ikke helt det samme. Kablene ser nok like ut, men de er nokså forskjellige også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå