Myst Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 (endret) ***IGNORER DETTE INNLEGGET! OPPDATERT DISKUSJON FORTSETTER NEDERST!*** Ok, nå klarer jeg ikke mer og må bare lufte tanker og spørre om råd før jeg blir gal og gjør noe skikkelig dumt. I over en uke nå hadde jeg funnet 3 sykler som syntes var veldig fine: ***MODELLER UTGÅTT*** I mange måneder nå så siklet jeg egentlig etter nr 2 sånn modellmessig, inntil jeg fant nr 1 og nærmest forelska meg. Den ble selvsagt solgt før jeg i det hele tatt fikk sjansen å se på den. De to andre er fortsatt tilgjengelig. Nr 2 har jeg avtalt å kikke på nå til lørdag. Den er i Tønsberg, så blir en lang kjøretur. Nr 3 er i Oslo, allerede vært i kontakt og sagt vi skal ringes hvis jeg vil ta en titt. Naturligvis har jeg vært unnvikende siden lommeboka har vært tom. Det har seg slik at antall kjøretimer er nå kommet opp i 7 og jeg higer etter å kjøre selv også, derfor har jeg blitt litt besatt av å skaffe meg en god sykkel allerede nå. Problemet er nettopp det, det påvirker hverdagen min nå og får ikke fokusert på det jeg skal. Aner ikke hva jeg skal gjøre for å bli kvitt dette. Dessuten kommer dette å kjøpe sykkel uten lappen, registrering og forsikringsspørsmålene i tillegg. Jeg syns jo nr 3 er ganske fin og lett synlig/gjenkjennelig i trafikken, må innrømme blå faller litt mørkt til omgivelsene og synlighet. Men som sagt, burde jeg bare finne en måte å overkomme denne besetningen på (nei, ikke exorsisme.), eller gå for en av de to? Nå har ikke nr 3 ABS, noe jeg syns kan være lurt disse dager, vil jo helst stoppe med minst mulig bremselengde i en nødsituasjon, men leser at ingen krav og bare en vanesak. Dessuten skulle noen andre også se på nr 2, så tviler den går til under den prisen. Om nr 3 er prutevillig, kan det være mulig jeg får den til 70K. Vil gjerne høre om deres erfaringer ved kjøp av sykkel uten lappen og hva dere anbefaler. Endret 13. mai 2014 av Myst Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 om du har lappen spiller vel ingen rolle, men er det ikke litt seint å begynne å lete på nytt når du har bestått oppkjøringa? jeg oppgraderer til klasse a om en uke og har hatt klar sykkel i 3 uker. fått tid til å gå over den, bytte stempel og litt plast osv. når du har lappen bør spille en mindre rolle enn når du finner riktig sykkel, dog er det mye lettere å finnei prisklassen du leter nå, enn å prøve å finne en bra motard under 35 000 som jeg gjorde. Når det er mange som skal kjøpe er det vanskeligere å gjøre et godt kjøp. Jeg så på første sykkel i starten av mars. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 30. april 2014 Forfatter Del Skrevet 30. april 2014 Jo, i grunnen blir det litt det. Både onkelen og søstera mi råder meg til å ta det lugnt og ikke haste med noe nå, men jeg er selvsagt ikke enig. Det er denne fandens kjørelysten og entusiasmen og interessen som ødelegger mye. Hehe. Jeg har fulgt med på markedet helt siden nyttår nå og har allerede gått glipp av drømmesykkelen en gang, vil ikke la det skje en gang til. Selvsagt kan de importeres fra utlandet også, men er ikke steindum å overbetale min første sykkel heller. Vel, vet jo aldri hva som kommer på markedet om en måneds tid,og er fortsatt lenge til oppkjøringen da (10. juni). Prøver bare å finne noen fornuftige tanker blant alle disse impulstankene som skriker "kjøp sykkel, du trenger det!". Tenker jo at skal jeg bestå på første forsøk, må jeg være så forberedt som mulig, og det blir jeg aldri av kun skoletimer 1-2 ganger i uka. MC-livet er neimen ikke lett.. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Med det budsjettet har du mye å velge i, så med mindre det er snakk om noe helt spesielt er det kanskje greiest å vente. Det kan godt hende drømmesykkelen er noe annet etter bestått førerprøve. Min kjørelærer snakket meg for eksempel ifra all lyst jeg måtte ha til å kjøpe meg cruiser (den var forsåvidt ikke så stor på forhånd). Lenke til kommentar
Myst Skrevet 30. april 2014 Forfatter Del Skrevet 30. april 2014 Budsjettet ligger rundt på oppgitte priser, helst under også. Har prøvd diverse sykler og fant Yamaha sykler de best komfortable for meg. Kjører dog CBF500 på skolen og syns den er også bra, men den er det ikke mange ute nå. Ikke for å være trangsynt, men har fått en forkjærlighet for XJ6 og vil egentlig ha den som førstesykkel. Joda, vet at som oftest ender man opp med noe annet enn drømmen/den man håpet på, men helt avhengig av hva markedet har å tilby. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 som sagt, til nesten 100 000 er det ikke mye du IKKE kan kjøpe, lurer egentlig på hvorfor du skal ha så dyr førstesykkel men det får være din sak. dette er min nummer 9 og kostet 28 000 Lenke til kommentar
Myst Skrevet 6. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2014 Notis til meg selv: husk å oppdatere trådene du lager! Det er fordi for par uker siden var impulsene høyt oppe i skyene, nå har jeg heldigvis landet på bakken igjen. De som har råd og god peiling, kan selvsagt kjøpe hva de vil. Jeg har tatt til fornuften og minket budsjettet nå betraktelig og ser etter sykler til ca. 50 000. Har funnet noen, tittet og vurdert, men ikke gjort noe mer enda. Finner jo noen som frister og være verdt med en titt, går mye tid på å sjekke alt om service, dokumentasjon og vedlikehold. Joda, skal "bare" ha en førstegangssykkel, men ikke en skranglekasse heller da, som faller fra hverandre etter noen km. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 lese gamle kvitteringer paa en sykkel til 50 lapper er meningsl;st i mine 0yne. hvilken stand sykkelen er i akkurat naa er det som betyr noe... er ikke bruktimport bil til 200k du skal ha men en sykkel! Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 dette er min nummer 9 og kostet 28 000 Hva slags motorsykkel får man for 28.000? Merke/modell/år/km? Lenke til kommentar
Myst Skrevet 6. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2014 lese gamle kvitteringer paa en sykkel til 50 lapper er meningsl;st i mine 0yne. hvilken stand sykkelen er i akkurat naa er det som betyr noe... er ikke bruktimport bil til 200k du skal ha men en sykkel! Helt enig med deg, men ikke mye annet jeg må stole på når jeg ikke kan prøvekjøre selv enda. Beste håpet var onkelen min som kan kjøre lett-mc, men de har nettopp dratt på ferie og etter ferien skal han reise vekk til et annet sted igjen. Har kommet i kontakt med en på mc-forumet som jeg nesten er naboer med og kjører samme modell. Satser på at han har mulighet til å komme når selgeren skal hente ned sykkelen fra Lillehammer neste uke en gang. Tillegg så klarer jeg ikke få den sykkelen jeg så og satt på nå sist helg ut av tankene. Virka helt ålreit på første blikk, håper jeg klarer å overtale den nye kontakten til å ta en tur ned igjen. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Er ikke sikker på om det er så lurt å ha en sykkel stående. Det legger et ekstra press på deg under oppkjøringen, og det er en moralsk prøvelse å la den stå når du strengt tatt kan kjøre. Særlig hvis du stryker først. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 (endret) Jeg forstår. Få med deg noen som har hatt lappen en stund så kan du øvelseskjøre og få en second opinion av en som har kjørt litt og det er ikke så vanskelig å sjekke en sykkel som en bil dette er min nummer 9 og kostet 28 000 Hva slags motorsykkel får man for 28.000? Merke/modell/år/km?Yamaha wr450f 03 med excel cross og motardhjul på hvite skilt. Var bra komp på den men defekt elstart (er på samtlige fram til 03 og er auto dekomp så null stress å kicke igang) litt slitt plast men skal ha ny yz plast uansett. Endret 7. mai 2014 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Daily-Drifter: Hva må til får å få en slik på veien? Er avgasser noe problem, eller er det kun lys som må ordnes? Hvor mye koster det å registrere den? Lenke til kommentar
Myst Skrevet 8. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2014 Er ikke sikker på om det er så lurt å ha en sykkel stående. Det legger et ekstra press på deg under oppkjøringen, og det er en moralsk prøvelse å la den stå når du strengt tatt kan kjøre. Særlig hvis du stryker først. Nei, da, finnes alltid to sider av en sak, og jeg anser det som motivasjonskilde å vite at sykkelen står klar hjemme så fort lappen er i boks. Styker jeg, så stryker jeg. Ja kjipt med karantenen, men det får gå. Jeg forstår. Få med deg noen som har hatt lappen en stund så kan du øvelseskjøre og få en second opinion av en som har kjørt litt og det er ikke så vanskelig å sjekke en sykkel som en bil Det jeg satser på. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 (endret) Daily-Drifter: Hva må til får å få en slik på veien? Er avgasser noe problem, eller er det kun lys som må ordnes? Hvor mye koster det å registrere den? jeg kan lage en egen tråd om den så vi ikke hijacker myst sin men wr450 er typegodkjent så du trenger ikke modde noe som helst. denne er det skilt på. Å registrere en uregga en er ganske dyrt da man ikke får bruksfradrag når den ikke har vært registrert før. er ikke mange av de, spes ikke i god stand til en vettug pris men ligger en ute til 33 her nå http://www.finn.no/finn/mc/used/viewimage?finnkode=48223056 Endret 9. mai 2014 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 (endret) besto lappen jævlig glad jeg ikke venta med sykkel for å si det sånn (skal mye til å stryke det greiene der om man har klasse b eller a1 fra før da, synes det er unødvendig mye man må igjennom så kjøreskolene får melket deg :/ burde bare vært enten står du eller så gjør du ikke) Endret 9. mai 2014 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
Myst Skrevet 9. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2014 (endret) Grattis da! Ikke sant, nå er det bare ut og kjør. Hva sikter du til med "de greiene der"? Oppgradere fra A1 til A er da ikke noe problem, men å ha kjørt bil en stund hjelper da man allerede har forståelse for trafikkbildet. Vi skal ut i trafikken for første gang til onsdagen. Tok det kl 0830, så håper ikke det blir mye rush.. Har forresten kommer over en Hornet 2001 modell. Er ikke så aaltfor langt unna, så kan tenkes den er verdt en titt. Endret 9. mai 2014 av Myst Lenke til kommentar
Myst Skrevet 13. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2014 (endret) Good things take time, but great things happen all at once. Da ble det sykkel på meg NÅ! Skjedde relativt fort, men følte det var det riktige valget og angrer ikke. Fant en i Larvik, FZ6-S 2008(2007) modell som har gått 17550 km og nylig kjøpt fra forhandler, så den følger med garanti og gratis omregistrering. Bekjenten skulle egentlig se på den i dag, men pga mange henvendelser ble han nødt til å dra dit i går kveld. Var like strøken og fin som på bildene. Ringte til selger selv kort tid etter og dealen ble gjort. Nå gjenstår det å få unna kontrakten. Transporten skal jeg ordne fortløpende. Gleder meg som en liten unge å få den til garasjen min! Link Endret 13. mai 2014 av Myst 1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Gratulerer med godsykkel til en grei pris. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Grattis!! Har du fått henta?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå