^fmj Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 (endret) Experts prisgaranti: "PENGENE TILBAKE hvis noen er billigere Vi sjekker konkurrentene hver uke og finner vi en vare billigere, senker vi prisen. Vi kan likevel ikke garantere at vi er billigst på absolutt alt til enhver tid. Skulle du derfor finne noe du har kjøpt hos oss billigere et annet sted tilbyr vi deg differansen tilbake, eller å heve kjøpet innen 30 dager og få pengene tilbake. Differansen innebærer konkurrentens pris inkl. eventuelle fraktkostnader, og varen må være tilgjengelig for kjøp. Gjelder kun i konkurrenters fysiske butikker, og ikke internett." En bekjent kjøpte et nettbrett hos sin lokale Expert-butikk, jeg synes prisen var veldig stiv og undersøkte litt og fant denne garantien. Nettbrettet selges en god del billigere på Elkjop.no og er på lager i flere butikker. Jeg ble avvist av den lokale Expert-butikken siden butikkene som har nettbrettet på lager ifølge siden til Elkjøp ligger langt unna den aktuelle Expert-butikken. Jeg ser ikke helt at avstand skal spille noen rolle, det spesifiseres jo til og med at ev. fraktkostnader skal tas med i prisen. Hva sier folket? Endret 30. april 2014 av ^fmj Lenke til kommentar
Radford Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 "Nye Expert" som de har valgt å kalle seg, sier de skal være billigst på ALT. Og da mener de ALT. Her gir jeg vennen din rett og butikken feil. Han skal ha tilbake mellomlegget uavhengig om butikken som har den billigere er langt unna eller ikke (om prisen er lavere inkludert fraktkostnader selvsagt, men dette står presisert i første post). 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Ja expert kan være litt vanskelige, selv har jeg opplevd å bestille på internet og hentet varen hos expert, og prisgarantien må tas med nettbutikken. Ikke butikken man hentet varen i. Siden de operierer med forskjellige eiere. Om du ikke kommer noe vei med prisgaranti, bruk åpen kjøp, får heller expert tape penger på den måten. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Slik det er formulert her er det vel Expert som velger om de vil gi deg mellomlegget eller heve kjøpet (innen 30 dager)? Ser for meg at de ofte satser på å gi sistnevnte "tilbud", spesielt når de tjener lite/ingenting/går i minus. Satse på at kundene ikke gidder merarbeidet med å dra varen tilbake og kjøpe på nytt andre plasser. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Jeg ville sendt Expert en mail der du beskriver forholdet, og klag på at du ikke finner noen referanse i prisgaranti-ordningen om at butikken må ligge nærme utsalgsstedet (gitt at det ikke står i prisgarantiordningen), og legg Forbrukerombudet i kopi-feltet. Misvisende reklame er de ikke særlig glade i på det kontoret... Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 30. april 2014 Forfatter Del Skrevet 30. april 2014 (endret) Først fikk jeg bare en copy paste av vilkårene tilbake, da jeg på nytt spurte om det samme fikk jeg bekreftet at avstand ikke spiller noen rolle. De svarer fort på mail i alle fall, selv om de kanskje ikke leser det de svarer på første gangen. Da er spørsmålet om en uskrift fra Elkjop.no som viser at produktet er på lager i flere butikker holder som bevis? Jeg mener, man bruker jo collect@store og får prisen som er på nett. Heving hadde vært en løsning, men han som kjøpte nettbrettet vil heller bare beholde det, mer jeg som har tatt saken frivillig. Endret 30. april 2014 av ^fmj Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 30. april 2014 Forfatter Del Skrevet 30. april 2014 Virker ikke som de ønsker å godta screenshot av elkjop.no som viser lagerstatus i butikker og pris. :/ Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Men hvis det er 4-5 mil til nærmeste Elkjøp kan man jo ganske godt påstå at Collect@Store ikke er et reelt alternativ, siden det er aaaalfor langt å kjøre for å hente varen. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 1. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2014 (endret) Da får man kaste inn håndkleet, med mindre man er meget heldig og Sony Xperia Z 3G/4G dukker opp i neste kundeavis. Litt irriterende at de "slipper" unna med 5499 for det brettet, mildt sagt stivt. Endret 1. mai 2014 av ^fmj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå