Heika98 Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 (endret) Folk har sikkert spurt dette spørsmålet hundrevis av ganger før, men kan man sveise fast plomberinga igjen i eksosanlegge når man førts har kuttet det av. Mopeden jeg vurderer å kappe den på er en Gilera RCR 50. Om man er god til å sveise og bruke vinkelsliper bør det jo være overkommelig å sveise den fast igjen og pusse vekk overflødig sveis. Jeg vet folk kommer til å si "kjøp effektanlegg og behold orginalt anlegget med plombe", men fattern er ikke så happy for det (les: gir meg ikke lov) så ingen trenger å skrive at jeg burde kjøpe effektanlegg. Det ville jeg og gjort. Så da er fjærning av plombe eneste alternativ. Endret 30. april 2014 av Heika98 Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 30. april 2014 Forfatter Del Skrevet 30. april 2014 Ingen som har innspill. Jeg har et til spørsmål. Noen som vet hvordan plomba er festa i anlegget i Gilera RCR 50? Punkta fast? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Kommer vel an på hva slags plombe det er. Hvis det er et rør som ikke fører noe sted, og som skaper turbulens i eksosen skal det være greit. En habil sveiser bør kunne klare å få det tett og pent. Sikker på at den ikke bare er skrudd fast da? Hvis det er snakk om å åpne hele eksosanlegget er det vel litt annerledes, men bør vel være greit for en flink sveiser. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 30. april 2014 Forfatter Del Skrevet 30. april 2014 Kommer vel an på hva slags plombe det er. Hvis det er et rør som ikke fører noe sted, og som skaper turbulens i eksosen skal det være greit. En habil sveiser bør kunne klare å få det tett og pent. Sikker på at den ikke bare er skrudd fast da? Hvis det er snakk om å åpne hele eksosanlegget er det vel litt annerledes, men bør vel være greit for en flink sveiser. På Gilera RCR er svanehalsen delt i to og holdt sammen med tre skruer (om du ser på et bilde av den kan du se hva jeg mener). Jeg vet ikke om plomberinga er sveist/punktet fast eller skrudd fast. Jeg har ingen planer om å kappe av blindrøret. Jeg tror ikke det har så sinnsykt mye å si om den er der, så den blir. Fattern er såpass kjent med sveiseapparat at å sveise fast en plombering bør han klare helt fint. Om jeg skulle kjøpe effektanlegg, hvilket er best? Da må det være et med så lik decibel som orginal og det må se så orginalt ut som et effektanlegg kan se ut. Har sett på MK2 (Mertakit Thrower) og Yasuni Cross. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå