Gå til innhold

Er det mulig å ringe og sende SMS til "mobilt bredbånd"?


Anbefalte innlegg

Jeg er for tiden på jakt etter ett nytt abonnement. Mitt ringe/sms forbruk er omtrent lik null, og jeg kan få det helt ned i null med små omstillinger. Jeg har derimot bruk for en del data.

 

Har sett litt rundt, og det ser ut til at jeg må opp mot 300 kroner for å få litt skikkelig med data, men Ventelo har 8GB til 179kr for mobilt bredband.

 

Er det mulig å motta SMS/telefonsamtaler på ett slikt abonnement? Jeg har ikke behov for å verken ringe ut eller sende SMS, men det er alltid greit å kunne ta imot.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pass på, du kan fort få en ekstraregning på kr 999 pr mnd dersom du bruker mer enn inkl mengde data. I tillegg kommer det moms ser det ut til. Her er utdrag fra betingelsene deres:

 

* Bruk utover inkludert datamengde koster kr. 1,- per MB, maksimalt kr.999,- per måned. Hastigheten reduseres til 128kbps ved bruk av 1GB utover inkludert datamengde.
Fraktomkostninger på kr 120 tilkommer ved kjøp av modem utenfor fast utsalgssted.
Ved bruk i utlandet gjelder følgende priser: Utenlandspriser
Gebyr for brudd på bindingstiden utgjør kr 3000. Alle priser er oppgitt eks. mva.
For øvrig gjelder Ventelos generelle avtalevilkår.

 

EDIT: Er vel et bedriftsabonnement dette, så er vel vanlig å oppgi priser uten moms.

Endret av Krokan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg har mobilt breiband frå Netcom. Eg har eit slikt tolvsifra telefonnummer, og får iallefall sms frå Netcom når eg har brukt opp 80% og 100% av kvota. Eg har aldri prøvd å sende sms, men det er heilt sikkert mogeleg. Det er nok derimot ikkje mogeleg å ringe.

 

Abonnementet har kvote på 10GB, og ein slepp å betale ekstra for "sneglesurfing" utover dette.

Lenke til kommentar

Sendte ut forespørsel til en håndfull operatører, og ser ut til at Banzai er det eneste alternativet. De selger rene dataabonnement hvor 5 og 10 GB koster henholdsvis 149 og 229 kroner. Om en vil ringe/sende SMS så gjør en dette på kontantkortmåten hvor en betaler inn noen hundrelapper og har 12 måneder til å bruke det opp.

 

De opererer også uten binding slik at en kan hoppe mellom forskjellige abonnementer alt etter hva en trenger.

 

Så det virker i alle fall perfekt for meg.

 

https://www.banzai.no/

 

Edit: Fikk endelig svar fra NetCom, der får jeg beholde nummeret, kan sende/motta SMS, men ikke ringe/motta telefonsamtaler

Endret av Zicozz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...