Thor. Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Har hatt min Xperia Z i over et år nå. Kjøpt samme uke som release. Denne telefonen er med meg på jobb der det jobbes mye med metall. Det er da i perioder bittesmå metallpartikler i luften som legger seg på magnetene i høyttalerne på telefonen. Disse er så små at de kommer seg igjennom filteret som skal hindre slikt. Lurte på om det var noen her som vet omtrent hvor mye jeg må ut med for å få dette fikset på et verksted.. Er det andre steder jeg kanskje burde ta kontakt enn der jeg kjøpte telefonen (Elkjøp) som kan gjøre jobben billigere? Kommer verksted til å formatere telefonen i et slikt tilfelle? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Verksteder nullstiller telefonen til fabrikkinstillinger mer eller mindre rutinemessig. Så sikkerhetskopi bør du tar før du sender den inn. Jeg tipper på at de bytter speaker module istedet for at de skal rense den osv, så du må evt påkoste nye høytaler. Tipper det vil koste rundt 3-700kr. Du kan levere den inn på Elkjøp, så kan de fremskaffe deg prisoverslag. Takker du nei til rep, så må du nok ut med 362,50kr. Om du får noen som ikke er autorisert verksted til og ta reparasjonen, så kan du fort bryte garanti og risikere reklamasjonen på den, så det ville jeg ha vært forsiktig med.. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 30. april 2014 Forfatter Del Skrevet 30. april 2014 Men det må jo finnes flere verksted enn det Elkjøp opererer med? Tenkte jeg skulle høre på flere godkjente verksted hva de tar for jobben. Eller er det kun et verksted som reparerer Sony Xperia Z1? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Er ikke bare ett verksted nei, men heller ikke fryktelig mange, kjenner ikke til hvor mange autoriserte Sony verksteder det finnes i Norge, men hvor jeg jobber sender vi foreksempel både til Deltaservice & mcare som begge tar service på Sony telefoner. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Men det må jo finnes flere verksted enn det Elkjøp opererer med? Tenkte jeg skulle høre på flere godkjente verksted hva de tar for jobben. Eller er det kun et verksted som reparerer Sony Xperia Z1? Hovedsaklig Deltaservice, Mcare og muligens Infocare som tar reparasjoner på telefoner. De er iallefall autoriserte. Prisen på 362.50 er fra Deltaservice om du evt takker nei til PO. (Husker ikke i farten hvilke priser de andre 2 operere med). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå