PgUp Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Hei. Leker med tanken på å bygge en veldig liten og kraftig gaming pc. Tenker på å bruke 750 ti, tror ikke du får mye mer kraft i et såpass lite grafikkort. CPU ville vært en i5. Forslag til kabinett/resten av komponentene? Skal være så lite som mulig innenfor hva som kan fungere greit. Det betyr å droppe vanlig HDD til fordel for SSD, ha en liten strømforsyning, og et m-itx hovedkort. Overklokking er ikke nødvendig. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 750ti er jo egentlig for svakt skal det kalles kraftig gaming-maskin. Du får nok en vanlig 780 inn i et kabinett som f.eks bitfenix prodigy. Finnes mange her på forumet som har bygget i slike kasser. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 29. april 2014 Forfatter Del Skrevet 29. april 2014 Shuttle SX79R5, kanskje? Litt dyr for 3500kr. Vurderer denne: http://www.prisjakt.no/product.php?p=2216674 Lenke til kommentar
sevs Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Må nevne at det følger med både hovedkort, strømforsyning og prosessorkjøler i den Shuttle-boksen. Det eneste du trenger er skjermkort, RAM og prosessor. Lenke til kommentar
jonny Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Selv har jeg et mATX-oppsett, med i5 3570K og EVGA GeForce GTX 750Ti SC, i kabinettet In-Win BK644. Strømforsyningen som følger med er crap (bråker skrekkelig med litt last), så jeg byttet den ut med en Be-Quiet SFX Power 2 400W. Selvfølgelig en del større enn mange mini-ITX-kabinetter, men du har mulighet til å putte inn en 5,25"-enhet og 2 stk. 3,5"-enheter. Det fungerer veldig greit for meg, men jeg trenger ikke ha alle grafikkinnstillinger på maks heller. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Liker dette kabinettet jeg. https://prisguiden.no/produkt/fractal-design-core-1000-155277 Så kan du bruke pengene på noe annet en kassa Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Siden du velger GT 750, vil jeg tro at verdi for pengene er ditt ultimate mål. Imidlertid vil det som andre har poengtert, ikke være kraftig nok til å klassifiseres som et bra skjermkort til gaming. Minimum bør du ha et AMD Radeon R9 270X (ca. 35% kjappere). Det passer inn i EVGA Hadron Air uten problem. Om du vil ha et kraftigst mulig oppsett i lite format, anbefaler jeg at du sjekker Black Rubix bygget mitt i signaturen min om PC-anbefalinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå