Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Må desverre kjøpe ny bil, men hvilken ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I og med at jeg aldri stoler på selgere så velger jeg heller å lufte spørsmålet her i tråden ?

Bilen var strøken og lite kjørt, forholdsvis ny (2011), 4x4 wd, kun eier, og alt dette er jo bra.

Men fikk litt sånn følelsen av at den var litt "spinkel".

Selger kunne fortelle at bilen var TOPP kvalitet og at bilen var ekstremt driftsikker.

Kan noen bekrefte/avkrefte dette ?

Jeg hadde sett for meg at bakkeklaringen skulle vært litt høyere, men igjen så sa selger at denne var like høy som for.eks Rav - Crv o.s.v. Det var kun synsbedrag p.g.a de andre var høyere biler.

Kan noen bekrefte/avkrefte dette ?

For meg så virket bilen helt ok, men jeg er usikker på om denne bilen tåler å kjøre på litt på grovere veier ( traktorveier) ?

Det jeg kunne tenkt meg var at bagasjerommet skulle vært litt større, men ingen krise.

Tidligere i denne tråden så ble det tatt opp bilen Yeti, jeg fikk litt sansen for den og når i tillegg Topgear skryter veldig av denne (

) så må det vel være noe i det ?

Fant og disse to reviews for Sx4 og Yeti (vet ikke om disse er ut i fra profesjonell vurdering eller leserenes) :

http://www.topgear.com/uk/suzuki/sx4/verdict

http://www.topgear.com/uk/skoda/yeti/verdict

Finnes det forskjellige typer/modeller av Yeti, har alle 4 hjulstrekk, jeg greier ikke å finne ut av dette ved hjelp av Google ?

Har ett budsjett på 200000 pluss minus ( helst minus ).

Har og sjekket med Subaru, men siden jeg ønsker aller helst å kjøpe bil i Stavanger/Sandnes området så er ikke utvalget så stort innenfor mitt budsjett.

Endret av kenny28
Lenke til kommentar

Jeg har kjørt SX4 en del, og vil virkelig ikke anbefale den. For det første er bagasjerommet ubrukelig lite. Setene er ukomfortable, fjæringa er stump og hakkete. A-stolpen er veldig i veien for utsyn, firehjulstrekken er treig med å reagere og interiøret virker ekstremt billig og av dårlig kvalitet. For ikke å snakke om veistøy og luftstøy. Det var rett og slett slitsomt å kjøre i motorveihastighet.

Nå ble det ikke bedre av at jeg kjørte minste motor kombinert med en ekstremt primitiv automatkasse heller, men. Den kombinasjonen brukte glatt 0.8-0.9 på mila, noe som er helt latterlig for en ny "småbil". Jeg ville mye heller satset på en Yeti.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har nå bestemt meg for å kjøpe en Yeti.

Men nå er spørsmålet om hvilken alder / km jeg bør gå for ?

Jeg tenker når begynner slitasje / forbruksdeler å måtte skiftes ( For.eks reg.reim ) ?

Jeg har og lyst på 4 hjulsdrift, men da er spørsmålet om dette er verdt kostnaden, er Yeti en god bil på glatta ( 2 hjulsdrift ) ?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...