Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Har varsel i kroppsøving

Anbefalte innlegg

Jeg lovte læreren å møte opp i alle gymtimene som er igjen av skoleåret, men jeg tror ikke det er flere enn 3 eller 4 igjen?:S Jeg har deltatt i 6 av 10 timer, som gir et fravær på 40%. Tror jeg klarer meg?

Og i tilfelle jeg ikke får vurdering, er det mulig å begynne på VG2 til høsten, eller må jeg gå oppigjen hele skoleåret?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorvidt du får gå videre til VG2 er opp til skolen å avgjøre. Nyere regler har ført til et strengere system i sammenheng med "Ikke vurdert" og 1 i standpunkt. Forhåpentligvis er det en god grunn bak alt fraværet ditt, og i det tilfellet kan du snakke med faglærer.

Enkeltfag som kroppsøving som ikke er avsluttende pleier ofte å gå bra, men som sagt er dette opp til skolen.

Men 40% fravær er relativt mye, og i bunn og grunn er dette for mye til at faglærer kan sette karakter...med mindre du sitter på en god grunn. At det er kroppsøving som er tilfellet øker heldigvis oddsene dine betraktelig.

Endret av Raxzer
Lenke til kommentar

Kroppsøving er ikke et avsluttende fag før VG3. Du vil ikke ha noen problemer med å starte på VG2.

Hvorvidt du får gå videre til VG2 er opp til skolen å avgjøre. Nyere regler har ført til et strengere system i sammenheng med "Ikke vurdert" og 1 i standpunkt. Forhåpentligvis er det en god grunn bak alt fraværet ditt, og i det tilfellet kan du snakke med faglærer.

Enkeltfag som kroppsøving som ikke er avsluttende pleier ofte å gå bra, men som sagt er dette opp til skolen.

Men 40% fravær er relativt mye, og i bunn og grunn er dette for mye til at faglærer kan sette karakter...med mindre du sitter på en god grunn.

Jeg har dessverre ikke noen god grunn, men når jeg deltar i alle de kommende timene så blir vel prosentandelen lavere, eller...?

Lenke til kommentar

Ja, det blir den, og det er her det er viktig at du får ordnet en avtale med faglærer. Noe særlig mer enn det er det egentlig ikke å si.

Forresten, har du både fravær og mangel på vurderinger, eller bare det førstnevnte?

Endret av Raxzer
Lenke til kommentar

Ja, det blir den, og det er her det er viktig at du får ordnet en avtale med faglærer. Noe særlig mer enn det er det egentlig ikke å si.

Forresten, har du både fravær og mangel på vurderinger, eller bare det førstnevnte?

Fravær, men det gjør jo at det blir mindre vurderingsgrunnlag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...