maudio Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 (endret) Mange av de nybakte foreldrene her til dags som er en konsumerer av det samfunnet vi lever i deler bilder av barna sine i hytt og pine på Internett. Snapchat og facebook, you name it, greit å poste ett bilde av det nyfødte barnet, men det må være måte på. Jeg har ingen barn selv, men den dagen jeg får det skal jeg ikke bruke barnet som ett objekt for å skaffe meg oppmerksomhet på Internet, det er forkastelig. Ofre ett uvitende barn for å tilfredsstille sitt eget ego for noen "Likes".? Har dere spurt om barnets tillatelse til dette? Det er kanskje ikke fysisk mulig enda selvsagt, men dere skjønner poenget mitt. Virker som det har blitt en jevla trend dette her gitt, mange av mine venner der jeg kommer i fra gjør dette her. Som de konkurrerer eller strever om å bli akseptert av ett eller annet. Bruk mindre tid på den jevla mobilen, jeg bokstavelig talt gir blanke i hva du gjorde forleden dag, så lenge du selv har det bra trenger du ikke å dele alt til verden for å bevise andre att du ikke er noe dårligere. Ikke vær en slave til denne kulturen som systemet har laget, lag din egen kultur. Eller gi blanke faen i kultur, gjør det du vil!Vell, nå.,, Er i en veldig emosjonell tilstand i dag, kunne vell kanskje skrevet dette på en mindre aggressiv måte, men men. Er sur, kan vel ikke gjøre så mye med det, men en slags oppvåkning fra denne søvnen de fleste mennesker er trengs.Jeg har reist en del, å jeg må si, dette landet er ikke lett å sette ord på i forskjell til andre land, menneskene som bor her er ikke lette å sette ord på. Vi er verdens rikeste land sier vi, det gir jo ingen mening i det hele tatt. Jeg tipper 80% av befolkningen i Norge lever i frykt, en eller annen frykt som bidrar til å ikke la dere være dere selv 100%. Hvem skaper denne frykten? Jo, kulturen samfunnet har laget, kulturen dere følger. De "reglene" for hvordan vi skal framstå for hverandre. Det er en illusjon som vi fleste er født inn i. Hjernevasket hele veien, vasket så langt att nyfødte barn bare blir ett objekt for våres livs tilstand, en slags oppgradering til våres mobil. Senk skuldrene, vær dere selv før vi tar knekken på hele jevla sivilisasjonen. Lag deres egne regler, smil, le, gjør det dere vil. Slutt å være maur, slutt å være redd for hva andre mennesker tenker, de har allerede nokk å tenke på. GI noen en klem, smil til noen. Gå til en fremmed person å start en samtale, kommuniser med andre mennesker. For det meste er vi drittsekker, men en gang i blant, trenger vi å koble sammen. Endret 29. april 2014 av maudio Lenke til kommentar
maudio Skrevet 29. april 2014 Forfatter Del Skrevet 29. april 2014 (endret) Morsomt, ingen tilbakemeldinger, traff jeg hele gjengen midt i hjertet? haha Endret 29. april 2014 av maudio Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Fyi: Falskhet er ikke noe nytt, eneste som er endret er mediet. Kanskje det er enklere å fremstå perfekt med elektronikk og teknologi, men ikke vær så naiv å tro det er grunnen. Lenke til kommentar
War Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Var i en dåp, det var 11 unger der i alderen 5-10 år Alle satt i sofaen med mobilen på ulike spill, uten om da de spiste verken sa eller så ungene på hverandre, bare ned i mobilen. Det er garantert at dette kommer til å få sosiale konsekvenser med tiden. eneste lydene jeg hørte var snakking til selg selv som "jeg skal kille deg" "hahahah døøø" "Faen as ikke dø " "neeeeiii" Lenke til kommentar
maudio Skrevet 29. april 2014 Forfatter Del Skrevet 29. april 2014 Var i en dåp, det var 11 unger der i alderen 5-10 år Alle satt i sofaen med mobilen på ulike spill, uten om da de spiste verken sa eller så ungene på hverandre, bare ned i mobilen. Det er garantert at dette kommer til å få sosiale konsekvenser med tiden. eneste lydene jeg hørte var snakking til selg selv som "jeg skal kille deg" "hahahah døøø" "Faen as ikke dø " "neeeeiii" Amen. Det er bare starten. Vi produserte datamaskiner for å kunne gjøre ting kjappere, eller hjelpe oss. Men ting går bra motsatt nå, Lenke til kommentar
maudio Skrevet 29. april 2014 Forfatter Del Skrevet 29. april 2014 Morsomt, ingen tilbakemeldinger, traff jeg hele gjengen midt i hjertet? haha Akkurat som om noen bryr seg? Haha. Sier vel sitt, dette er noe samfunnet skulle tatt i betrakting 100%. Du er vel det menneske som bare "goes with the flow" . Lenke til kommentar
maudio Skrevet 29. april 2014 Forfatter Del Skrevet 29. april 2014 Fyi: Falskhet er ikke noe nytt, eneste som er endret er mediet. Kanskje det er enklere å fremstå perfekt med elektronikk og teknologi, men ikke vær så naiv å tro det er grunnen. Perfeksjon er en illusjon, ingen ting er perfekt, ingen ting varer, alt forandrer seg, men når det forandrer seg til det dårligere, da bør man starte å ta tak i konsekvensene før det er for sent. Internett er den smarteste oppfinnelsen som er produsert imo, men hvis man misbruker det får det konsekvenser. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 maudio, vi kaller dem sheeple og du har nok rett i at det er omlag 80% av befolkningen som konstant strever etter å holde hodet over i vann hva angår sosial akseptans. Det er grusomt å se på men samtidig får det meg til å undre hva det er som driver folk til disse desperate handlingene. Dette med deling av barnebilder er forkastelig, jeg har ikke barn enda men er veldig lykkelig for at min søster som nylig fikk sitt første barn har bestemt seg for å ikke dele ett eneste bilde av barnet på facebook og heller opprette et online fotoalbum hvor kun nære familie får tilgang Jeg ser på slike sosialt strevende mennesker som usikre og svært sårbare individer, typisk folk som har hatt det vanskelig sosialt tidligere i livet og som vil danne en slags visjon om at dem har det bra, det dem ikke skjønner er at jo mere dem eksponere seg, jo tydeligere blir denne forskjellen...... jeg sletter folk som er for aktive fra vennelista mi. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Det er vell engang slik at våre foreldre var oppgitt over hvordan vi voks opp, deres foreldre var oppgitt over dem igjen. Det er en gjentagelse som har pågått i generasjoner og at verden går under av at dem bruker tiden på en iPad fremfor å leike ute har jeg ikke noe tro på ødelegger noe mer sosiale ferdigheter enn noe annet. Husk at så lenge normalen legger seg der så vil den oppkommende generasjon også formes deretter. Lenke til kommentar
War Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Besteforeldrene vi har klager over alt formye i butikkene, alt for mange biler osv. Vi kommer til å sitte der selv om noen år og klage like mye som de ^^ Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Det som er mest spennende blir jo hva vi klager på :-) Lenke til kommentar
War Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Forlite proteinshakes og alt for lette vekter sønn! Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Haha :-) Den klagingen der er nok en av de tidløse :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå