Oletommy Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Hei, jeg har en Opel Vectra C med x20xev motor, har byttet fra 1,8 liter til 2,0 liter og fikk problemer da 2,0 motoren kom fra en med manuel. problem er: når motoren begynner å bli varm (80-85 C) går den i Nødmodus, motor lampen lyser og motoren stopper helt. etter den har stoppet helt og jeg prøver å starte den igjen er den veldig tung startet og den hoster og det kommer klunke lyder fra motor før den vil starte igjen, om noen har en anelse om hva dette kan være, vær så snill å legg inn et svar. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 (endret) Det er veldig vanskelig å si hva dette kan komme av uten å vite feilkoden. Du må nesten få lest den av først og legge den ut her. Hvis jeg uansett skal gjette i blinde, så kan jeg tenke meg at problemet ligger i motor-styresentralen. Hvis du ikke skiftet motor-styresentralen når du byttet motor, så har du nå en styresentral som er ment for en 1.8 liters motor til å styre en 2.0 liters motor. Da blir verdiene helt feil slik at den legger feilkode og går i nødmodus. Hvis du derimot skiftet motor-styresentralen, så har du rett styresentral til rett motor, men du har likevel ikke en styresentral som er ment for automatgir. Jeg tror nemlig styresentralene til automat og manuell er forskjellige. Du må derfor først sjekke om styresentralene til disse motorene har samme dele-nummer uansett om bilen har automat eller manuelt gir. Hvis nei, så har du sannsynligvis problemet der og da må du skaffe en motor-styresentral til en 2.0 liters motor med automatgir. Hvis delenumrene er de samme og du har rett styresentral til rett motor, så er det feilkoden som vil avgjøre hva som er problemet. Endret 29. april 2014 av LiamH Lenke til kommentar
Oletommy Skrevet 29. april 2014 Forfatter Del Skrevet 29. april 2014 null problem, fant ut av det allikavel byttet kjølevanns giveren for et par mnd siden og den var til feil model, så dette skal jeg reklamere på å få en ny, men satt i den gamle Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Aha. Ikke verre. Bra du fant ut av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå