larsen_1 Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Da råfilene fra kamera mitt begynner å ta mye plass på HD`n lurte jeg på å kjøpe et par SSD fra komplett og bruke de som eksterne. De har 500 GB hver til ca 2k. Vil da ha disse ved siden av iMacen med en USB kabel som (eksterne harddisker) Hvordan monterer jeg disse sammen? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Du kan løse det med et eksternt kabinett for to eller flere HDD/SSD'er i RAID eller JBOD. Hvorfor ikke heller satse på en ekstern HDD til 1/3-del av prisen https://www.komplett.no/wd-elements-desktop-2tb/810809#!tab:extra Lenke til kommentar
myhken Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Ikke mye poeng å kjøre SSD disker som eksterne disker i alle fall via USB. Jeg har en slik løsning på en server (som kjører Virtuelle pcer/servere) på hver sin SSD disk, via USB 3.0 og harddisk docking stasjoner. Får ikke mer enn ca 250 MB/s ut av diskene mine som er 500 MB/s+ disker (både les og skriv) Så bruk heller penger på en kjapp ekstern USB 3.0 disk. Du får jo 4 TB for under prisen av en slik SSD disk. Og den vil nok være like kjapp slik du har tenkt å bruke det. Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 29. april 2014 Forfatter Del Skrevet 29. april 2014 Glemte å nevne. Noe av poenget er dette bråket fra 720 rpm disker som jeg helst vil slippe. Har en som er kobla til Tv`n. Den fungerer men måtte sette under et par dempeputer pga. bråket. Egentlig ønsker jeg en eller flere Hdd`er som er kjappe men bråker lite. Og i tillegg uten strømforsyning, kun strøm via USB. Skal kun brukes til bildebehandling Lenke til kommentar
myhken Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 (endret) Hva ble løsningen siden du satt tråden som løst? Jeg bruker tilsvarende slike som dette, ikke noe støy (om du bruker SSD disker) og kan ta to disker via USB3.0 Endret 29. april 2014 av myhken Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 30. april 2014 Forfatter Del Skrevet 30. april 2014 (endret) Hva ble løsningen siden du satt tråden som løst? Jeg bruker tilsvarende slike som dette, ikke noe støy (om du bruker SSD disker) og kan ta to disker via USB3.0 Gikk for en Seagate ekstern 3TB HD som du foreslo. Regner med denne HD går i dvalemodus når maskinen går i dvale Takker for tipset myhken. Endret 30. april 2014 av larsen_1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå