GtHoo Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Heisann. Handlet på en pris som var litt vel god. Var feilpriset på nettbutikken, men dagen etter jeg hadde betalt så fikk jeg denne eposten: "Vi har dessverre måttet kansellere din ordre, da det har vært feil i filoverføring fra en av våre leverandører. Her er prisen under 10% av markedspris." Men rett etter jeg hadde betalt så fikk jeg en epost som sa "Dette er en automatisk bekreftelse på at din bestilling er motatt. Vårt kundesenter vil gå igjennom din bestilling og sende deg en ordrebekreftelse hvis det viser seg at det har skjedden feil eller endringer som påvirker ditt kjøp. Du mottar ny e-post når ordren er ferdigbehandlet,eller hvis det blir endringer på leveringsdatoer" Sånn jeg forstår eposten som jeg har fet skrift i, så skulle jeg fått en ordrebekreftelse fordi de sier det er feil pris, og hvis jeg får den ordrebekreftelsen så betyr det at jeg skal få varen også? Eller? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Hvis du IKKE har fått ordrebekreftelse, kan de kansellere ordren din. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Enkelt og greit: Dersom du burde forstått at prisen var feil, så er ingen gyldig avtale inngått. Var prisen 10% av markedspris så tror jeg du kommer til å slite. 2 Lenke til kommentar
GtHoo Skrevet 29. april 2014 Forfatter Del Skrevet 29. april 2014 okey, takk for hjelpen Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Enkelt og greit: Dersom du burde forstått at prisen var feil, så er ingen gyldig avtale inngått. Hva er forankringen for denne påstanden? Avtaleloven? Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Enkelt og greit: Dersom du burde forstått at prisen var feil, så er ingen gyldig avtale inngått. Hva er forankringen for denne påstanden? Avtaleloven? Går ut fra at det er avtalelovens § 32 første ledd dette er forankret i: Den, der har avgit en viljeserklæring, som ved feilskrift eller anden lignende feiltagelse fra hans side har faat et andet indhold end tilsigtet, er ikke bundet ved erklæringens indhold, hvis den, til hvem erklæringen er avgit, indsaa eller burde indse, at der forelaa en feiltagelse. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Det stemmer, takk for henvisning. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 (endret) Enkelt og greit: Dersom du burde forstått at prisen var feil, så er ingen gyldig avtale inngått. Hva er forankringen for denne påstanden? Avtaleloven? Hvis du har kommet så langt som til å mistenke at avtaleloven ligger bak, hvorfor ikke bare lese den, i stedet for å kverulere videre på en ganske opplagt sak? Endret 29. april 2014 av Isbilen 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå