AnonymDiskusjon Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Hei, jeg veier ca. 81kg og er 1.76 høy. Jeg har siden jul trent styrke 3-4 ganger i uken, samt løper en del, og merker at jeg har fått muskler og gått opp på mange av øvelsene jeg tar. Men jeg går ikke ned i vekt og mener selv jeg har for mye fett, særlig rundt mageområdet og låra. Derfor har jeg valgt å kutte ut en del av det jeg har spist: brød, pasta, ris, pizza, og annet. Nå spiser jeg: Frokost: 2dl havregryn Lunch: 250g Cottage Cheese Middag: Kjøtt, vanligvis kylling eller fisk, + frossengrønnsaker Kveld: Mer kjøtt/grønnsaker, eller egg/eggerøre Vil dette funke? Har gått på denne dietten i 6 dager nå. PS: Postet her i "Helse" og ikke "Trening og kosthold", fordi jeg vil være anonym. Anonymous poster hash: bf6f6...0da Anonymous poster hash: bf6f6...0da Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Det ser ut som du spiser lavkarbohydratkost, og det er ikke å forakte. Spesielt ikke kombinert med styrketrening. Det er mulig vekten vil tildels holde seg hvis muskelmassen øker. Du kan jo istedet bruke målebånd for å se om fettet minker. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Det er i aller høyeste grad relevant hvor mye du faktisk spiser til hvert måltid. Dersom du spiser 40 kg med kjøtt til middag går du neppe ned i vekt. 1 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Gjør deg selv en tjeneste, tren litt samtidig, jogg en liten runde hver dag. Når det kommer til mengde skal du passe på å ikke spise for mye, du vet den sultfølelsen som tjukkasene har angst for? den skal du gå med mange timer hver dag, lær å lev med den, den er ikke farlig, den kommer av at kroppen omsetter fett til energi og er et tegn på at du går ned i vekt. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Er du redd for å gå sulten kan du maule brokkoli. Du kan spise ganske mye brokkoli før du legger på deg noe nevneverdig av det. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Henrik2k, om du leser trådstarters post, vil du kunne se at han trener styrke og løper en del. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 250gram cottagecheese til lunch :O helledussan. Kosten din er fin, men du spiser for mye hvis du vil mer merkverdig ned i vekt. Slik som du trener nå vil du nok forbrenne fett og få muskler, men vekten vil bli stabil samtidig som du blir slankere (muskler veier mer enn fett) Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Viss du hadde lest i trenings -og kostholdsdelen av forumet hadde du i grunn ikke trengt å poste ett innlegg for å få svar. Men jeg skal alikavell prøve å svare så godt det lar seg gjøre. Litt avhengig av om du er mann eller dame så tar jeg en sjangs på at du er mann. På ca 20 år, akkurat det spiller ikke så stor rolle. Du har ett moderat aktivitetsnivå siden du trener 3-4 ganger i uken går jeg utifra at du har ett helkropsprogram. Jeg kommer uansett da frem til at du har ett kaloriforbruk på mellom 2600 - 3000 kcal. Dersom du ønsker å ha negativ utvikling så må du ha ett underskudd på mellom 300-500 kalorier under dette på en daglig basis over lengre tid. Da kan du nok forvente å gå ned i mellom 0,5 - 1kg per uke over en viss periode. Så da har du forutsetningen, da er det bare å veie maten å regne på det. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Det er i aller høyeste grad relevant hvor mye du faktisk spiser til hvert måltid. Dersom du spiser 40 kg med kjøtt til middag går du neppe ned i vekt. Det er svært vanskelig å legge på seg praktisk talt uansett mengde på slik kost, men spiser man altfor mye går man ikke ned i fettvekt. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. april 2014 Forfatter Del Skrevet 30. april 2014 Det ser ut som du spiser lavkarbohydratkost, og det er ikke å forakte. Spesielt ikke kombinert med styrketrening. Det er mulig vekten vil tildels holde seg hvis muskelmassen øker. Du kan jo istedet bruke målebånd for å se om fettet minker. Ja, det er greit for meg om vekten holdes på ca. samme nivå, så lenge jeg blir slankere rundt mageområdet egentlig, hvis det er mulig. Det er i aller høyeste grad relevant hvor mye du faktisk spiser til hvert måltid. Dersom du spiser 40 kg med kjøtt til middag går du neppe ned i vekt. Jeg spiser ikke vanvittig mye. 250-300g kylling f.eks kan være middag. Så en liten dose grønnsaker ved siden av. Gjør deg selv en tjeneste, tren litt samtidig, jogg en liten runde hver dag. Når det kommer til mengde skal du passe på å ikke spise for mye, du vet den sultfølelsen som tjukkasene har angst for? den skal du gå med mange timer hver dag, lær å lev med den, den er ikke farlig, den kommer av at kroppen omsetter fett til energi og er et tegn på at du går ned i vekt. Trener og jogger stadig vekk. Og ja, jeg har merket den siste uken at jeg lever med sultfølelse som jeg ikke er vandt med, ser på det som et bra tegn nå. Er du redd for å gå sulten kan du maule brokkoli. Du kan spise ganske mye brokkoli før du legger på deg noe nevneverdig av det. Brokkoli er noe av det jeg spiser mest ved siden av kylling/fisk til middag. Brokkoli, gulrot, purre, tomat, blomkål, etc, går det vanligvis i. 250gram cottagecheese til lunch :O helledussan. Kosten din er fin, men du spiser for mye hvis du vil mer merkverdig ned i vekt. Slik som du trener nå vil du nok forbrenne fett og få muskler, men vekten vil bli stabil samtidig som du blir slankere (muskler veier mer enn fett) Er 250g mye, etter 2dl havregryn+melk til frokost, tre timer etter? 250g er altså én boks, den minste, som jeg spiser rett ut av. Etter hva jeg har lest er dette bra mellommåltid, men altså til og med det er for mye? Viss du hadde lest i trenings -og kostholdsdelen av forumet hadde du i grunn ikke trengt å poste ett innlegg for å få svar. Men jeg skal alikavell prøve å svare så godt det lar seg gjøre. Litt avhengig av om du er mann eller dame så tar jeg en sjangs på at du er mann. På ca 20 år, akkurat det spiller ikke så stor rolle. Du har ett moderat aktivitetsnivå siden du trener 3-4 ganger i uken går jeg utifra at du har ett helkropsprogram. Jeg kommer uansett da frem til at du har ett kaloriforbruk på mellom 2600 - 3000 kcal. Dersom du ønsker å ha negativ utvikling så må du ha ett underskudd på mellom 300-500 kalorier under dette på en daglig basis over lengre tid. Da kan du nok forvente å gå ned i mellom 0,5 - 1kg per uke over en viss periode. Så da har du forutsetningen, da er det bare å veie maten å regne på det. Mann, 22 år. Så jeg bør bare fortsette med det jeg spiser men kutte ned på mengden? Altså 2dl havregryn + melk frokost, 250g cottage cheese til lunch, 200-300g kylling/fisk middag, kvelds kylling/fisk-rester +/ eventuelt egg. Anonymous poster hash: bf6f6...0da Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Det er ikke sikkert mengden er veien å gå, det er heller tvilsomt. Se heller på andelen proteiner du får i deg, de er ikke den beste energikilden. Øk heller andelen fett og reduser protein hvis vekttapet stopper opp. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. april 2014 Forfatter Del Skrevet 30. april 2014 ? Anonymous poster hash: bf6f6...0da Lenke til kommentar
War Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 De fleste postene generelt. 81kg og redusere fettprosenten er ca 2000kcal pr dag. Det TS spiser er maks 1000kcal pr dag. Med dette opplegget vil muskelmassen forsvinne i takt med fettmassen nesten 50/50 Med så lite energi vil kroppen også senke forbrenningen av det den mener er viktig fett og heller forbrenne det den mener er unyttig energikrevende muskelmasse. På 2000kcal hver dag ville TS ha gått ned 1kg i uka ( ca 7000kcal i underskudd ) og om proteininntaket lå mellom 2-3g pr kg kroppsvekt og styrketreningen var i boks så ville ca 95% av dette vært fra fettet. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. april 2014 Forfatter Del Skrevet 30. april 2014 De fleste postene generelt. 81kg og redusere fettprosenten er ca 2000kcal pr dag. Det TS spiser er maks 1000kcal pr dag. Med dette opplegget vil muskelmassen forsvinne i takt med fettmassen nesten 50/50 Med så lite energi vil kroppen også senke forbrenningen av det den mener er viktig fett og heller forbrenne det den mener er unyttig energikrevende muskelmasse. På 2000kcal hver dag ville TS ha gått ned 1kg i uka ( ca 7000kcal i underskudd ) og om proteininntaket lå mellom 2-3g pr kg kroppsvekt og styrketreningen var i boks så ville ca 95% av dette vært fra fettet. Okei, så jeg bør med andre ord spise enda mer? Har du tips til oppsett? Vil jo ikke at muskelmassen skal forsvinne, hvis jeg får i meg for lite energi. Anonymous poster hash: bf6f6...0da Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Du behøver ikke telle kalorier på dette kostholdet, det er unødvendig. Spis deg mett, men hold litt kontroll på proteinene. Lenke til kommentar
War Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Med lavkarb så teller de ikke da den økte fettmengden vil gjøre dem mette og slik automatisk spise mindre. Spiser de mer kcal-messig vil selvsagt vekten øke, men det skjer som oftest ikke pga man blir mer mett av fettet. Metoden jeg viser til er bare en tilsvarende metode hvor man velger fett og karb selv. Resultatene vil være de samme, eneste forskjeller vil være hvordan man føler seg som bestemmes av insulinfølsomheten, dvs om den er høy eller lav. Spiser man middag med mye karb og føler for å gå å legge seg etterpå vil lavkarv være for deg. Spiser man samme middagen men må ut å løpe etterpå og man bobler av energi så kan man vurdere litt mer karb. Har brukt den normale metoden på de 3 siste deffene. Dvs ned 20kg på 20 uker osv. Hver gang har jeg gått ned 1kg pr uke i like mange uker som deffen og med måling av slimguide fettklype og BIA101-maskin som har en nøyaktighet på 0.5% avvik fra vanntankmåling viser til kun nedgang i fett og ikke masse. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Det er riktig at fett er mettende, og at man automatisk spiser mindre, men selv om man tvinger i seg mer mat, sliter man med å legge på seg. Jeg synes Sam Felthams eksperiment er veldig interessant, og det stemmer rimelig godt med mine egne erfaringer: http://live.smashthefat.com/category/food/5000-calorie-challenge/ Det kunne vært spennende å se hva man kan oppnå med tildels hard styrketrening i tillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå