Ngjii Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Hei! Min Acer laptop har sluttet å lade, dette er ikke brukerfeil så kommer til å bli sendt inn som reklamasjon(kjøpt for 1år og 1mnd siden). Jeg lurer på om jeg må betale noe for at DHL skal hente pcen min, rep og levering når den er ferdig? Disse maskinene blir sendt til Tyskland etter hva jeg forstod. Noen som har erfaring med hvor lang tid det tar? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 For ASUS fikk jeg i alle fall instruksjoner fra TNT og de kom å hentet pakken. Du må nok belage deg på frakt begge veier pluss reparasjon (veldig varierende mht ressurser) med mindre de har ferdig reparerte erstatningsmaskiner. Aner ikke om Acer bruker en slik praksis. De kan lønne seg å ta backup av maskinen før du sender den inn for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar
Ngjii Skrevet 29. april 2014 Forfatter Del Skrevet 29. april 2014 For ASUS fikk jeg i alle fall instruksjoner fra TNT og de kom å hentet pakken. Du må nok belage deg på frakt begge veier pluss reparasjon (veldig varierende mht ressurser) med mindre de har ferdig reparerte erstatningsmaskiner. Aner ikke om Acer bruker en slik praksis. De kan lønne seg å ta backup av maskinen før du sender den inn for sikkerhets skyld. Greit nok å betale frakten, det kan jeg leve med. Men hvorfor må jeg betale for rep når denne går på reklamasjon og det ikke er brukerfeil? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 For ASUS fikk jeg i alle fall instruksjoner fra TNT og de kom å hentet pakken. Du må nok belage deg på frakt begge veier pluss reparasjon (veldig varierende mht ressurser) med mindre de har ferdig reparerte erstatningsmaskiner. Aner ikke om Acer bruker en slik praksis. De kan lønne seg å ta backup av maskinen før du sender den inn for sikkerhets skyld. Greit nok å betale frakten, det kan jeg leve med. Men hvorfor må jeg betale for rep når denne går på reklamasjon og det ikke er brukerfeil? Med frakten tenkte jeg på tid. Det var ikke noe å betale for min del. Aner ikke om dette vil gå på garanti eller ikke. Det kan være en materiell svakhet eller det kan være p.g.a hardhendt behandling. Der vil nok reparatøren gjøre en vurdering. Vet ikke om du må betale frakten om det viser seg at de mener det er p.g.a behandlingen av maskinen. For meg var det en feil på skjermkortet som forårsaket innsendelsen. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Min ble hentet av DHL, etter ca 3 uker fikk jeg den igjen fra DHL ferdig reparert. Er det garanti/reklamasjon betaler du ingenting. 3 uker er ikke ille, verkstedet er i Tyskland. Norske verksteder bruker like lenge og vel så det (ihvertfall infocare). Lenke til kommentar
Slatravi Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Min ble hentet av DHL, etter ca 3 uker fikk jeg den igjen fra DHL ferdig reparert. Er det garanti/reklamasjon betaler du ingenting. 3 uker er ikke ille, verkstedet er i Tyskland. Norske verksteder bruker like lenge og vel så det (ihvertfall infocare). Hvor lenge er reklamsjonsretten? 3 år ? jeg har hatt min i 1,5 år nå, må jeg betale frakt ? jeg fikk vite på telefon at det var gratis, men han jeg snakket med var svensk og forsto nesten ikke hva jeg sa. Han greide å skrive navnet mitt feil også etter jeg stavet det bokstav for bokstav Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 5år reklamasjon som privatperson, 2år på batteri (men da må det være tilnærmet dødt, ellers går det som vanlig slitasje). Lenke til kommentar
Slatravi Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Måtte du betale frakt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå